| Author |
Topic  |
|
|
Kemppi
Member

524 Posts |
|
|
Hjelm
Member

553 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 11:22:56
|
Hög luftgitarr faktor får jag lov att säga. Tack för tipset. |
Hjelm |
 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2003/11/05 : 11:12:35
|
| Helt klart tufft! Drog ner hela albumet nu för att utvärdera, kanske är värt ett köp, vi får väl se =) |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2003/11/05 : 11:22:47
|
Har snabblyssnat igenom plattan, den gör ingen besviken om man diggade den första låten du gav en länk till! Dom spelar så att fingrarna lär ramla av  
 |
 |
|
|
Saro
Member

1721 Posts |
Posted - 2003/11/05 : 21:14:24
|
Att det är bra. Jag är inte något fan av mp3 så jag har två låtar på datorn. Men skivan ska köpas. Detta är mkt roligt att lyssna på.
(Kemppi med sitt riktiga nick tillbaka) |
Edited by - Saro on 2003/11/05 21:17:04 |
 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2003/11/06 : 02:01:00
|
Jag har väl ca 20-25k låtar som ligger o snurrar som bakgrundsmusik  Är det nåt riktigt bra så köper jag dock självklart. Har du någon annan bra grupp att rekommendera Samuel? Själv diggar jag bla Nightwish, At Vance, Avanstasia, Hammerfall mfl. Gillar inte när dom börjar att vråla alltför mkt   |
 |
|
|
Saro
Member

1721 Posts |
Posted - 2003/11/06 : 17:32:47
|
Bendover:
Själv så är det väl AC/DC som snurrar som favorit i cdspelaren. Men Flickvännen kör mkt Rammstein Hammerfall, Nightwish mm. Det är tufft att spela metal på bra anläggningar 
|
 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 01:33:16
|
| Ja det är som du säger verkligen brutalt i en bra anläggning. Jag har ju inte världens bästa direkt, men ändå bättre än någon annan i bekantskapskretsen. Så det blir mycket metal på festerna kan jag lova! =) |
 |
|
|
redestad
Member

264 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 01:46:38
|
| Sådan här "hårdrock" borde förbjudas! Deportera alla utövare och lurade anhängare till någon mysig, gudsförgäten håla i norra Finland så skulle världen bli en bättre plats. Spandex, nackhår, nitar, hårspray, hallå, utveckling, självdistans... Alla får naturliga bli lyckliga på precis vilken chipspåse de vill men denna musikform får mig att må dåligt - och när den dessutom blivit något av en uppväckt "trend" som man nästan inte kommer undan är det ju nästan läge att starta en aktionsfront... ;-) |
 |
|
|
Saro
Member

1721 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 06:52:04
|
Redestad: Det är din åsikt. Själv är jag 20år och har lyssnat på hårdrock sedan jag var 5-6år. För mig är det naturligt att lyssna på det. Jag gillar inte klassiskt. Jag har provat att försöka lära mig att lyssna på det men jag klarar det inte. Annars är jag lite av allätare. Dansband och klassiskt funkar inte.
Ben Dover: Nu när jag fyllde (jepp fyllde) 20 så lånade jag polarens 20-skivors cdväxlare och matade den med hårdrock. Det är lysande på fest. Ingen som pillar på annat än fjärrkontrollerna och cdskivorna klarar sig undan grogg och öl.
Men nu handlar denna tråd om dragonforce och inte om sprit eller hur dåligt hårdrock är! Detta band verkar bli något av mina nya favoriter. Lagom hårt och lagom snabbt. Om man korsar Maiden, helloween, Primal Fear och Edguy så måste det ju bli typ DragonForce. Eller? |
 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 12:38:40
|
Samuel: Ja undrar om man skulle slänga några plattor av ovannämda plattor i en mixer o köra runt sen lägga smeten i ugnen så kommer det ut DragonForce, mkt möjligt! Hittade en rolig liten sida när jag sökte efter mer plattor med DragonForce =) http://www.metalcrypt.com/pages/reviewsframe.php?revid=1077 Vääldigt många som har mixat ihop dessa två grupper och namngett låtarna som "Dragonforce" =) Jag funderar på om dom har startat en egen genré med Melodic Speed Power Metal =)
redestad: Otroligt korkad och barnslig kommentar. Alla kan inte gilla "pensionärsjazz" som Patricia Barber. (Det finns folk som inte köper musik pga hur bra inspelningen är) |
 |
|
|
redestad
Member

264 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 19:36:22
|
Ha Ha , kul att det bet... Måste bara förtydliga att jag är 26 år och gillar metall ur de mer extrema skolorna (teste ex bolaget Relapse), men även mycket jazz, fusion, pop, rock och elektronika. Det där med korkat och barnsligt behöver nästan inte kommenteras med tanke på ditt upphöjda raljerande kring pensionärsjazz och inspelningskvaliteten som grundkriterie för skivköp... Jag vädrade bara en åsikt, vilket jag i och för sig inte hade behövt göra, men en liten syrlig sågning är ibland mycket lockande att häva ur sig och jag kunde helt enkelt låta bli :-)
Ha det gotta alla! |
 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2003/11/08 : 01:26:17
|
Hehe okej då är jag med, jag gillar all metall, och all electronica i stort sett  (Dock tycker jag fortfarande att Jazz är pensionärsmusik )
|
 |
|
|
IcedEarth
Member

498 Posts |
Posted - 2003/11/09 : 20:41:28
|
Hejsan!
Ta och kolla upp Crystal Eyes, dom är rätt bra helst nya.....beställde den för 1 timme sen tillsammans med Battlelore - Swords Song, den skivan verkar vara en 10 poängare! den måste ni kolla upp om ni gillar metall! 
Sample finns på: http://www.crystaleyes.net http://www.battlelore.net
|
Edited by - IcedEarth on 2003/11/09 20:45:58 |
 |
|
|
Saro
Member

1721 Posts |
Posted - 2003/11/11 : 04:44:56
|
| Tack för tipsen. Noterar detta i "vill ha listan". Men just nu så blir det varken hifi eller musik för min del. Jag har deltagit i distriktmästerskap i uppsagd!! |
 |
|
|
IcedEarth
Member

498 Posts |
Posted - 2003/11/11 : 18:12:16
|
Jasså? Vars jobbade du?
|
 |
|
|
Saro
Member

1721 Posts |
Posted - 2003/11/11 : 18:19:24
|
| Jag jobbade (jag har ju en månad kvar) på www.dem-verk.se (Degernäs Mekaniska) som svetsare. Trivdes som attan och ville inget häldre än att vara kvar. :( |
 |
|
| |
Topic  |
|