Har en polare som har en som ser ut precis så, vet inte ifall det finns flera modeller med samma utseende. Hans ger iallafall 2x250w och dubblar hela vägen ner. Och eftersom jag själv har en Electrocompaniet Aw250R som också ger den effekten hade vi en trevlig kväll och jämförde de två Norska kombantanterna. Vi blev dock överens om att mitt EC var överlägset på i princip allting, men så är det förmodligen lite orättvist eftersom hans DP var c:a 10-12år gammalt.
Jag har haft deras DP 6. någonting hemma under ganska lång tid för en provlyssning (43.000:-). Trivdes ypperligt med denna synnerligen transparanta och kraftfulla stärkare. Den försvinner nästan helt i signalvägen vilket måste vara bästa möjliga "kritik" och jag hade bara ett klagomål.Det var högtalarterminalerna som var såna där plastvarianter. Blää.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Hej det är en DP No1. Hade (har...hm) en sådan och den kom väl i slutet på åttiotalet. Hur den låter kan nog vara rätt så olika då det gjordes förbättringar (?)ständigt (andra lytar, annan biasinställning m.m). Den har inga skyddskretsar mot t.ex kortslutning och det går vad jag förstår inte att få tag i ersättningstrissor om ngn sådan skulle gå sönder..... Lät bra i basen gjorde den iaf...ruggigt bra.