Är det någon här som provat Genelec närfältsmonitorer? skulle gärna få ta del av synpunkter på deras aktiva närfältsmonitorer. Finns det någon på detta forum som har relevanta kunskaper om högtalare och högtalarbyggen alltså någon proffs, amatörer finns det nog gott om, men någon som är aktiv i branchen, skulle vara intressant att få ta del av diverse kunskaper
Jag jobbar dagligen med Genelec S 30 som är en trevägs högtalare. Jag tycker att den låter mycket bra och särskilt tillsammans med en subbas. Vi har oxå Genelec 1038 men det är ju en annan division. Jag så föresten en annons i någon tidning om en Genelec kampanj där man erbjuder två närfältare(tvåvägs)+ en subbas (7050)jag tror det var 16000:- sek. Genelec har sitt kontor ute i Huddinge söder om Stockholm.
Det finns många fina aktiva närfälts monitorer. Genelec, Mackie, Dynaudio, B&W etc. Glöm inte att provlyssna lite olika märken i samma prisklass innan du köper. Jag gillade t.ex. Mackie HR624 mycket bättre än Genelecs motsvarighet.
d_kay: Vilken Genelec motsvarar Mackie HR624? Sedan har vi ju Behringer....inte heller så dumt och dessutom inte så dyrt. Jag kom att tänka på JBL som har en bra väljudande närfältare som heter EON 15 tror jag den heter men det finns flera i serien.