jag har nu cambridge c500 + 2 st p500 men får tyvärr inte plats med allt i min stereomöbel och har inge lust å byta den då den smälter in rätt fint annars. Så just nu kör jag bara med ett slutsteg då undrar jag om det är stor skillnad med å köra försteg + dubbla slutsteg eller om jag skulle sälja ett slutsteg + försteget och köpa en cambridge a500 och biampa med ett slutsteg ? då löser jag ju problemet men har inge lust å gradera ner mig så att säga
jag har kört biampat förr.. men nu har det tyvärr blivit så att jag inte har plats för båda slutstegen i stereobänken jag har... lång historia! jag undrar kort sagt... är det samma resultat att biampa med en cambridge a500 + ett slutsteg eller c500 + 2 slutsteg nu borde det ju naturligtvis bli lite skillnad mellan en int. förstärkare och ett rent försteg men det borde ju va bättre att köra med int. förstärkare + ett slutsteg än försteg + ett slutsteg dvs ej biampat!
Efter vad jag kan förstå så är en C500+P500 = A500. Slutsteget c500 är identiskt med slutsteget i a500 och förförstärkaren c500 är identisk med förförstärkaren i a500. Det enda du förlorar är en nätdel, men c500an dricker bara max 10watt så det skall inte spela någon roll.