HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Lurad av e-commerce?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/11 :  19:20:45  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Har beställt massor med gånger från amazons olika nätaffärer och även från andra, men idag fick jag för första gången känna mig lurad. Jag var ute efter Whitesnake Trouble från 1978 på cd för min lp av denna var lite skev. Nämnda platta har inte pressats i USA på bra länge och det finns iofs ett japanskt nysläpp som inte är särdeles lätt att hitta och billigt det heller. Nåväl, via en amazonförmedling från Maryland kommer det två tunna pappskivor, ett Corrosion of Conformity pappersbakstycke, ett slitet texthäfte, en visserligen funkande cd och inget plastfodral. Jag fattade inte ens att detta paket för 15 USD+frakt var nåt jag beställt, men så var det tydligen. Har hittat skivan på nytt och marknadspris för bra ex är ca 30-40 USD, men det här bottennappet hade jag inte räknat med särskilt när största firman i svängen förmedlar. Dela med er erfarenheter av liknande för detta vill jag INTE vara med om igen!

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/11 :  23:43:05  Show Profile Send Bravo a Private Message
Tragiskt!

Bravo
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2003/11/12 :  12:07:43  Show Profile Send JesseX a Private Message
Jag beställde i somras en stor hög skivor från en rad olika affärer som verkar via Amazon (till en adress i USA). Alla skivor var i förvånansvärt bra skick, en hel del var helt nya (plastinpackade) trots att de såldes för rena dumpningspriser.

Det enda problemet jag hade var att vissa skivor inte kom alls. Av den totala mängden var det dock en mindre del. Att kontrollera det här med återbetalning verkar vara en svaghet i Amazons system. Jag skrev ett mail till dem utan att få svar. När man har beställt mängder med skivor är det svårt att riktigt hålla ordning på det hela.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000