HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Söndagsnöje för Stockholmare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/11/11 :  22:57:05  Show Profile Send Roq a Private Message
Tyvärr har jag flyttat ifrån huvudstaden men ett återkommande söndagkvälls-nöje var att gå ner på Nalen och lyssna på "Medborgarna" - Janne Åström (sång), Conny Bloom (gitarr), Pärtan Lundqvist (akustisk) och Benneth Fagerlund (klaviatur).
Helt suverän rock! De spelar en hel del Cornelis, diverse 70-talsrock och en och annan visa. Högst personliga tolkningar och här snackar vi inte om något after-ski coverband. Janne Åström har en mäktig och fantastisk sångröst, Conny Bloom och Pärtan excellerar på gitarr och Benneth sköter resten. Melodiöst och tungt brukar det vara rakt igenom. Deras trogne följeslagare Svante Drake har iaf tidigare varit med på muntrummor, trummor och diverse konstiga instrument - hur det är idag vet jag inte.

I år spelar de varannan söndagkväll på Mosebacke. Rekommenderas!
www.medborgarna.com

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/11/12 :  09:38:33  Show Profile Send srv a Private Message
Ok, drar väl dit nån gång.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/11/12 :  12:16:52  Show Profile Send Roq a Private Message
srv: Ja, om jag inte skulle flytta nu i helgen så skulle jag sticka dit! Ser nu på hemsidan att Svante Drake fortfarande finns med i bilden - hehe, bara att höra honom är en upplevelse... Ordet "kuf" ligger nära till hands men han är samtidigt en grym talang
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/11/12 :  15:34:30  Show Profile Send krelle a Private Message
Bra tips tack! Skall gå dit på söndag och kolla......mvh Krelle
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000