Tycker iofs att det viktigaste är att man får tid till att lyssna på det man vill vilket jag anser att jag har fått när jag varit där. Sen om de inte är så kunniga spelar inte så stor roll, man bör ju kunna avgöra om det låter bra eller inte.
Det ända jag har imot Hifi-klubben är att man inte kan låna hem ens ett par kablar för ett par tusen. Man skall köpa allt på kredit och lämna tillbaka inom 1-2 dagar så de kan häva köpet innan det "går igenom". Finns massor av andra hifi butiker i trakten runt HBG som jag handlat av. De flesta låter en låna hem prylar upp till 25-50 papp utan att blinka. Allt de gör är att dra en kopia av körkortet och kollar upp din adress/telefon.
Varför skall Hifi-klubben krångla till det så? Skit svårt att ta ställning till att köpa de nya högtalarna eller cdn med förstärkaren som lät bra hos dem för att komma hem och höra att det lät skit.
"Man skall köpa allt på kredit och lämna tillbaka inom 1-2 dagar så de kan häva köpet innan det "går igenom"." Hur länge vill du låna hem grejerna? Jag har aldrigt lånat hem grejer mer än "över helgen" av andra butiker. Jag vet att butiken i Göteborg har blivit blåsta ett par gånger "förr i tiden", och det kostar ju inget med kreditvarianten eller att ligga ute med pengarna.
Linköping: Helt okej bemötande men håller med JonasQ ang deras kundfilosofi. Anders(?) som jobabde där tidigare var riktigt trevlig!
Jönköping: Här kommer den stora sågen fram: Har varit in där ett fåtal gånger men alla gånger har man fått ett dåligt/nervärderande bemötande. Verkar inte finnas någon möjlighet att bara komma in och spontanlyssna på en tilltänkt produkt (måste boka tid i förväg), oavsett om personalen har någonting att göra eller inte. Enda butiken där jag varit med om det. (Besökt ett antal i nästan hela sverige.) Man kan undra vad personalen går igenom för säljutbildning, charmfaktorn är lika med noll. Står med armarna i kors samtidigt som den verbalakommunikationen de klämmer ur sig, grundar sig på att de har ett mycket bättre kunnade och högre servicenivå än andra aktörer på marknaden. Motsägelsefullt! Butiken bör gå samma väg till mötes som de f.d. butikerna i Luleå och Umeå bara en tidsfråga...
Var i jönköpingsbutiken nyligen och kan bara instämma.. Maken till otrevlig och fåordig personal får man leta efter.. Ringde dagarna innan och ville boka tid.. fick svaret att "så jobbar inte vi".. sedan kommer jag in i butiken och de bara suckar när jag ber dem koppla upp ett enkelt system.. skärpning.. jag lämnade butiken inom 5 minuter..
Kan bara instämma med er ante b och ReKo. Jag studerar för tillfället i Jönköping och var för första gången på Hifi-klubben i Jönköping för ett par veckor sen. Jag var inne i butiken utan att någon personal dök upp, efter ett par minuter kom det ut någon trött människa som inte verkade så intresserad av att hjälpa till. Ingen fråga om vad jag var intresserad av utan bara prat om att de hade de bästa grejerna och sånt. En väldigt tråkigt bemötande, kommer nog inte gå ditt fler gånger.
Kan man jämföra hifi-klubben med Siba/Elgiganten bara det att dom har bättre grejer? Jag skulle själv vilja göra den jämförelsen. Kollar man hifi butiker i göteborg så vill jag rangordna som jag tycker gav mig bästa service: