HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Brus från Primare 31.7
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2003/11/18 :  19:32:52  Show Profile Send hanse1 a Private Message
Jag har i dag fått hem min nya processor Primare SP 31.7. Tyvärr noterade jag genast ett brus från högtalarna på tomgång. Jag har kopplat DVD-spelare via processorn till slutsteget med balanserade kablar och XLR-kontakter. Från DVD-spelaren låter ljudet nästan överstyrt. Dessutom noterar jag ett svagt brum i centerhögtalaren. Slutsteget är fem kanaler med komponenter från LC-Audio, 3xmillennium och 2xZAP-Pulse. Vad är felet????

Hasse

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2003/11/18 :  21:48:02  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
Skulle sälja mitt Primare P30 till en kille som också körde LC-Audio men han var tvungen att skicka tillbaks det till mej. Vad det berodde kom aldrig fram. Kan ha vart med nått nån Signal jord och nått sånt...var ett tag sedan nu.

Go to Top of Page

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2003/11/18 :  22:34:18  Show Profile Send hanse1 a Private Message
Det låter ju jävligt bra nu när jag sitter med en helt ny processor som jag har mycket stora förväntningar på. Har mejlat till LC-Audio om problemet.

Hasse
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2003/11/18 :  22:38:23  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
Jag hoppas det fixar sig för dig!

Go to Top of Page

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2003/11/18 :  23:15:20  Show Profile Send Terratec a Private Message
Felsök. Prova att koppla bort en sak i taget. Börja med DVD:n. Har du kabel-tv? Kan ju vara en jordslinga som spökar.
Go to Top of Page

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2003/11/18 :  23:19:45  Show Profile Send hanse1 a Private Message
Jag ska prova att koppla bort en sak i taget. Fick svar från Lars Clausen på LC-Audio på danska!! Det är inte lätt att tyda, har svårt för det språket. Översättning önskas tack!

"Har du mulighed for at koble DVD og effekttrin sammen uden om Primare dekoderen? Det kan være at ZAPpulse forstærkerne forstyrrer Primare'n. Vi har lukket spørgsmåls siden, som der også står på den."

Med venlig hilsen
Lars Clausen

Hasse
Go to Top of Page

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2003/11/19 :  01:03:34  Show Profile Send dajz a Private Message
Översättning:
Har du möjlighet att koppla ihop dvd och effektsteget utan att koppla in Primare Dekodern. Det kan vara så att ZAPpulse föstärkarena stör Primare'n. Vi har stängt frågesidan, som det svaret finns på.

Alltså om du har möjlighet att koppla förbi Primare'n eller prova mer annat försteg.
Go to Top of Page

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2003/11/19 :  16:56:34  Show Profile Send hanse1 a Private Message
Jag tycker det är konstigt varför Zap-Pulse just störs av Primares processor. Dessutom är det konstigt att tomgångsbruset är så högt. Det har väl inte med jordloopar att göra? Möjligen har jag fått ett måndagsexemplar av SP31.7 eftersom hela raddan av RCA uttag på baksidan av processorn for in i chassit när jag tryckte dit en RCA-plugg, eller ska det vara så? Det finns små hål intill RCA-uttagen som verkar vara till för plåtskruvar. Uttagen i den övre raden har plåtskruvar monterade.

Hasse
Go to Top of Page

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2003/11/19 :  16:58:40  Show Profile Send hanse1 a Private Message
En sak till: Jag har tidigare kört DVD-spelaren direkt in i slutsteget med gott resultat varför felet måste finnas i processorn. På LC-Adios fråge- och svarssida hittar jag ingen förklaring till problemet.

Hasse
Go to Top of Page

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2003/11/19 :  17:25:25  Show Profile Send Terratec a Private Message
"Möjligen har jag fått ett måndagsexemplar av SP31.7 eftersom hela raddan av RCA uttag på baksidan av processorn for in i chassit när jag tryckte dit en RCA-plugg, eller ska det vara så?"

Så skall det naturligtvis inte vara. Oavsett om det löser brusproblemet eller inte så skall du lämna in processorn för att få en ny, alternativt få den lagad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000