1. Hur står den sig mot tex Audience 52? 2. Några tidigare svagheter hos 52:an som har rättats till? 3. Är den svår att driva och vad för förstärkare har ni testat den med?
Elementen är från Contur serien har jag för mig. Från den stativaren. Sedan är det nog annat delningsfilter i också. Tror elektroniken var från BOW när jag lyssnade.
1. Den ska inte ens jämföras med 52:an. Är MYCKET bättre! 2. Tänkte jag inte på. Det är väl bara bättre på det mesta. 3. Dynaudio är ju trögdrivna. Man ska nog ha en bra förstärkare till för att få ut så mycket som möjligt. Lyssnade med Cayin tror jag det var på Malmömässan.
Dynaudio Audience 52SE är lite av en blandning. Den har samma låda som vanliga (Uppstagad), Contour 1.3Mk2:s Baselement och nya S 1.4 Diskant. Håller med om att det är en riktig knock-out högtalare!Sitter själv och är lite sugen...
Jag har Audience 52SE och jag är mycket nöjd med dom. När jag köpte dom så provlyssnade jag även Audience 42, 52 och 72: orna och lite andra roliga högtalare. Enligt mitt tycke är 52SE i en klart högre klass. 52SE har en detaljerad och öppen ljudbild som de ovanstående högtalarna inte kan matcha. Det som jag framförallt imponeras av är att 52SE lyckas spela medryckande, musikaliskt och ändå kan ge en analytisk ljudbild. Här flödar superlativen :)
När det kommer till förstärkare är dom inte mycket svårare att driva än Audience 42, ifall det säger er nått? Nu driver jag dom med Primare I20 och det tycker jag funkar bra i mitt rum. Men det är nog värda en bättre förstärkare.
Jag var nere hos min lokala Hifi-handlare och där hade en kund bytt in sina Dynaudio Contour 1.8 mkII (golvhögtalare för ca 25 000.kr) mot 52SE. Och enligt handlaren så tyckte tydligen inte den tidigare Contourägaren att han gjorde ett ned byte ljudmässigt.
Vill även skriva att jag är nybliven hifi-entusiast och inte har nämnvärt kunnande när det kommer till högtalare och annan hifi-utrustning. 52SE passade min plånbok och mitt ljudideal och jag är som sagt jättenöjd med dessa burkar :)
Jag håller med om att Dynaudio 52 SE är riktigt riktigt bra! Hörde dom på malmö-mässan och det lät mycket trevligt. Tycker också dom spelar i en klart högre klass än audience 52:orna. Bland dom bättre stativarna i prisklassen jag hört faktiskt.