HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi&Musik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/11/19 :  18:10:07  Show Profile Send Snutten a Private Message
Hej, satt och läste i ett nummer från 1997 om Pioneer PD-S06 CD-spelare och kunde inte låta bli att skratta lite .
För det första, de kallar den för "Mirakelmaskinen".
För det andra: På "Minus"-sidan skriver Mats Meyer-Lie "Inte ett enda!"
För det tredje: ovanståpende skriver vidare "Tyvärr hann jag spela på den alldeles för kort tid, men"... "Det sista jag tänkte när jag kopplade ur den var: Vem behöver en Super-CD-standard?""

Och den kostade då 7000 kr. Att inte hitta ett enda minus på en CD-spelare för 7000 kr tyder på att ngt är väldigt fel. Eller så ska det framgå tydligt att det är i relation till priset (vilket det inte gör). Sen blir man ju inte speciellt imponerad när recensenten själv inte "hunnit lyssna så mycket" och ändå kallar den för en "mirakelmaskin" . Jag kan tillägga att jag var ganska nära att köpa ett ex på den tiden, tur att jag inte gjorde det.

Finns säkert många här på forumet som har erfarenheter av den, var den verkligen så bra????!!!!

peder47
Member

587 Posts

Posted - 2003/11/19 :  19:57:43  Show Profile Send peder47 a Private Message
Bra ......nä nä

Okej,den var väl inte direkt dålig i förhållande till sitt pris, men jag upplevde den som lite slö och dynamikfattig.

Klockade faktiskt upp ngr spelare med Trichords Clock 3 med dedikerad nätdel,då blev den rätt eller mkt lyssningsbar i förhållande till sitt pris.

Men ändå,ingen spelare jag skulle valt om jag skulle köpa en för ca 7000:- 1997.

Peder

Våga vara *openminded*
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/11/19 :  20:03:59  Show Profile Send Snutten a Private Message
Ok det var väl inte så oväntat det där svaret. En annan kul sak är att i förordet till detta nummer skriver Bryngelsson (Chefredaktörn) att tidningen är bäst och störst i Norden.. Hmmm då var det verkligen illa ställt med bra tidningar .

Edited by - Snutten on 2003/11/19 20:04:09
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/19 :  22:56:43  Show Profile Send Bravo a Private Message
Å andra sidan var det andra priser och andra nivåer man utgick ifrån inom normalsegmentet för 6 år sedan.

Bravo
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/11/19 :  23:08:36  Show Profile Send Snutten a Private Message
Bravo, det kanske förklara en del men ändå...
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/19 :  23:40:28  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jodå, dessa tidningar brukar ju hitta en VMtittel i varje nr., så det kan ju bli lite tjockt emellanåt.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000