HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audioquest DBS en oerhörd ljudförbättring eller?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JayBee
Member

201 Posts

Posted - 2003/11/20 :  10:04:59  Show Profile Send JayBee a Private Message
Hej

I jakten på signalkablar har jag stött på Audioquests senaste påfund, spänningsmatade (via batteri) signal- och högtalarkablar. För mig som inte är så bevandrad i den tekniska delen av hifiintresset så verkar detta en smula förbryllande. Är det så att denna spänning skall undertrycka tänkta störningar som kan infinna sig i närheten av den så omhuldade musiksignalen?

Någon som köpt/provat någon av dessa produkter? Signalkabeln Jaguar verkar i alla fall vara den av detta nya följe som är någorlunda överkomligt prissatt (2200kr, dyr förståss om detta nya påhitt inte har någon effekt).

Mvh JayBee

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/11/20 :  10:32:28  Show Profile Send AKA a Private Message
Batterierna gör så att det alltid går en svag ström i kabeln. På så sätt slipper man spela in dem om man inte lyssnat på dem under en tid.

Sen tror jag den har någon mer fördel, eftersom de som testat sagt att den låter bättre med batteri än utan.

Edited by - AKA on 2003/11/20 10:33:43
Go to Top of Page

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2003/11/20 :  11:16:39  Show Profile Send yak52 a Private Message
Finns dessa kablar testade av någon på detta forum, skulle vara intressant att höra mer om?

Jag läste för ett tag sedan att det var någon som planerade att prova dem med och utan batteri.

/Martin

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000