Inget som säger att man inte kan ha båda "intressena". Har man en tyst dator så behöver man inte stänga av den så ofta, tycker att någon tusenlapp på att göra datorn tystare är en riktigt god investering, särskilt om man bor litet och har datorn i ett rum där man är ofta. Så kan man lättare lyssna på musik och sitta på hififorum samtidigt!
Tjena! Inte för att jag vet hur en slipsten skall dras men men efter att min Denon 3800 dvd frös och hackade och fan å hans moster,funderade jag på om jag inte skulle sattsa på en riktigt bra och tyst dator som dvdspelare.
En arbetskamrats son fick sätta in vattenkylning på processorn grafikkortet passiv kylning med kylflänssar ny bättre fläkt till den nya nätdelen nytt chassi med 12 centimetersfläktar för in och utluften temperatur styrda. Chassit dämpat med någon special filt fan tog 3 timmar att klippa till och få riktigt tätt inte en milimeter är otäckt tillochmed makom moderkortet.Asfaltsmatta borde jag ha satt ditt först för tyngden vibrationsdämpande. Datorn står på samma vibrationsfilt under den en glasskiva som i sin tur står på vibrationsdämpande gummimatta igentligen för precitions svarvar. Nå hur låter det tyst det som låter är dvd-spelaren annars är den viskande tyst.MVH/Leon