Jämfört med andra språk så är det svenska språket ganska så blod-fattigt. Om jag skriver något i en svensk tidning och använder några små mustigheter så har jag mycket svårt att tänka mig att man skulle refusera min text för en sådan sak. Vi lever nu i det 21:a århundradet och jag tycker att det vore bättre att spara sig till sådana tillfällen om det skulle dyka upp sådana inlägg som är rasistiska eller politiska och överhuvudtaget inte handlar om det som vi vill prata om. Jag kommer att i forsättningen skriva på det sätte som jag känner för och om ni vill så får ni gärna stänga av mig det skulle inte störe mig speciellt.
Jo, självklart KAN bra trummisar spela nyanserat. Det handlar inte om förmåga utan om önskvärt sound. Ett rockbeat - som av naturliga skäl pumpar igenom hela låtar - spelas hårt. Punkt slut.
Matså: Svordomar är brist på ordförråd ja det sa man på 50-talet och tidigare. Du menar alltså utan att jag gör några jämförelser att många av våra idag stora författare lider brist på ordförråd. Vi borde kanske ha en språkpolis på forumet som kan rätta till det svenska språket som många använder här på forumet.Nej du matså jag tror att vi lägger ner det här.
lite sent men ändå bra, jag tänkte ange vad som gäller.
ekvivalentnivå (LeqA): 100dBA (grundar sig på att man tycker sig kunna utsätta en arbetare för 85dBA 8h 5 dagar i veckan, sen lägger man till + 5dBA för att man är mindre känslig för musik än för buller, räknar man om detta till en timme får man 99 dBA, sen har man varit generös och avrundat uppåt 1 dB)
maxnivå (LAFmax): 115dBA
Detta är de riktvärden som gäller och som miljö och hälsa använder.
De brukar också ställa sig på de redlösa musikälskarnas sida och mäta ljudnivån precis vid högtalarelementen. Jag har sett flera musikälskare stå och luta sig mot PA:t för att höra så bra som möjligt, hur löser man deras hörselproblem dagen efter?
Jag kommer på mig själv med att jag borde säga til dem själv men har svårt att vara "broder duktig"...