Har just inköpt en Harman /Kardon 3470 och vill ha förslag till högalare som passar bra ihop. Vilka högtalare tycker ni jag skall lyssna på och välja mellan? Golv eller stativare? De skall stå i ett ganska stort vardagsrum.
Köper gärna begagnat och det får inte vara för stort och framför allt brett.
Jag vill kommentera denna frågeställning lite då den härjat här rätt ofta det senaste. Jag resonerar själv så att det som färgar och formar ljudet mest är just högtalarna. Först när man vet vad man vill ha i högtalarväg och ljudkaraktär är det dags att titta på vad man skall ha som källa och drivning till det.
Mitt eget resonemang bygger i vart fall på detta och jag anser att det är rätt väg att gå.
Min egen rekommendation är att lyssna på nya Carlsson OA58. Dessa burkar skall jag själv titta närmare på efter årsskiftet. de lät nämligen fantastiskt hemma hos mig.
Annars är OA52.3 riktigt bra den också, men det är 3 ggr så dyrt...
/Tux
Klubbmästare för Audiogrupp Väst Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...
Vet som sagt var inte din prisklass, men med tanke på recievern nånstans 5-10kkr?! Lyssningsförslag: aad S, Wharfedale Emerald, JBL Northridge, Chario Syntar
Vet inte om din förstärkare är ljus i ljudet som min H/K 670 men om den är det skall du undvika Monitor Audio. Låter ganska vasst med H/K 670 i alla fall. /Peter