Author |
Topic  |
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 11:54:45
|
jo fan strmbrg jag tycker du e såååå mkt smatare än mig och mkt kunnigare också jag avundas dig lite usch vad jag vill va strmbrg idag
|
 |
|
joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:03:27
|
Jag aldrig uppfattat strmbrg som en besserwisser eller för att vara förmer än oss andra (Jag har ju till-och-med träffat karln i verkliga livet - han såg inte det minsta viktigpettrig ut ens på nära håll!).
|
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:05:40
|
tja
frågan är ju då varför han ideligen berömmer sig själv och varför han har ett sånt grymt behov av att vara i centrum hela tiden? det blir ganska tjatigt efter ett tag jag känner förresten andra ifrån forumet som har träffat honom och tyckte han var självgod som få fast vi har väl fel som vanligt det brukar vara så enligt andra när jag har en åsikt för jag skriver ju inte "roliga" inlägg hela tiden
|
 |
|
Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:08:35
|
quote: Originally posted by SZR
Strmbrg, Varken "jag tycker" eller "jag är" kan anses objektivt ! Om jag skriver "jag tycker att jag har världens bästa stereo", kan det inte anses objektivt, bara oförståndigt . //StefanZ "Art is just short for Arthur
Hej! Det kan bero på hur du menar och hur jag menar. Låt säga att jag har en åsikt: "Grönt är fult!" säger vi att jag tycker. Då är den åsikten baserad på mina värderingar och sådant. Det är varken sant eller falskt att grönt är fult. Det är min åsikt. Min åsikt är subjektiv. Den baseras på vad jag tycker.
Om jag bestämmer mej för att kungöra, att jag har den åsikten. Då går jag ut med ett meddelande: "Jag tycker att grönt är fult!" Meddelandet är sant. Meddelandet talar om vad jag tycker. Meddelandet är objektivt. Åsikten som meddelas är naturligtvis fortfarande subjektiv!
Hårklyveri, kanske? Men det var så jag resonerade i alla fall.
Mvh Strmbrg,
|
Edited by - Strmbrg on 2002/09/06 12:10:33 |
 |
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:09:11
|
quote: Originally posted by Robin Fischer
soulman, varför kommenterar du MIG då??=)same **** diffrent names.. eller hur..
Kanske för att du har rackat ner på nära på allt som Strmbrg har skrivit de senaste dagarna?? Kanske för att du skriver i nära på varenda tråd men att du inte ens hälften av gångerna verkar ha något vettigt att säga, utan mer verkar vilja göra din röst hörd??
Vad vet jag?
/Stefan
-- Life sucks, then you die - |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:10:26
|
det är väl bra mkt roligare än folk som du som är helt osynliga och som varken verkar intresserade eller har något alls att säga
|
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:15:38
|
Soulman, låt mig ha mina åsikter du, du tycker vad du vill, fine.. leve it there..
dessutom.. så ja.. BAH!

"Veni vidi vici" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit* |
Edited by - Bobbokrull on 2002/09/06 12:20:59 |
 |
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:16:23
|
quote: Originally posted by ekman
det är väl bra mkt roligare än folk som du som är helt osynliga och som varken verkar intresserade eller har något alls att säga
Där skiljer sig våra åsikter åt rejält. Att inte säga något alls är ofta bättre än att babbla jämt... Sen kan man ju ha inget alls att säga och säga det ändå; men det intresserar knappast mig.
 |
|
Strmbrg

1580 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:17:33
|
...jag känner förresten andra ifrån forumet som har träffat honom och tyckte han var självgod som få...
He-he, ja jag tror jag förstår vilka du syftar på. Jag förstår även att dom fått den uppfattningen!
Mvh Strmbrg,
|
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:17:50
|
nu är forumet tänkt för att man ska diskutera dock så det är väl bra med folk som gör det? och 'är man intresserad så frågar man precis som robin gör ju =) hehe snygg smilie också
|
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:18:54
|
du får gärna förklara då strmbrg =)
|
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:22:29
|
denna diskussion är ikke növändig eller vättig, så jag ger upp den nu..
"Veni vidi vici" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit* |
 |
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:29:08
|
nu är forumet tänkt för att man ska diskutera dock så det är väl bra med folk som gör det? och 'är man intresserad så frågar man precis som robin gör ju =) hehe snygg smilie också
Jag kan tycka en j--la massa men om jag inte har "torrt på fötterna" (dvs verkligen VET) anser jag att det är bättre att vara tyst. Jag aser inte att det finns något mervärde för någon att behöva lyssna på/läsa om allt jag tycker/tror/gissar/anser. Enligt mig är inte det en diskussion (möjligtvis då en diskussion om vad jag tycker/tror/gissar/anser men den får väl anses ha minimallt allmänintresse )
Men om någon vill snacka subjektiva åsikter om komponenter jag har lyssnat på eller musik jag gillar så gör jag mer än gärna det... Det är lite skillnad på att diskutera tex "en kabels faktiska inverkan på ljudet" (för att välja något som aaaaldrig har diskuterats här )och "vad jag tycker låter bäst av högtalare si och högtalare så". Jag håller mig klart helst i sistnämda diskussioner eftersom jag inte anser att jag har den kunskap som behövs för att diskutera det förstnämda...
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:31:52
|
"Jag kan tycka en j--la massa men om jag inte har "torrt på fötterna" (dvs verkligen VET) anser jag att det är bättre att vara tyst. Jag aser inte att det finns något mervärde för någon att behöva lyssna på/läsa om allt jag tycker/tror/gissar/anser. Enligt mig är inte det en diskussion (möjligtvis då en diskussion om vad jag tycker/tror/gissar/anser men den får väl anses ha minimallt allmänintresse"
då gillar du också strmbrgs inlägg då alltså =))))
|
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:34:36
|
denna tråd har ju ändå inget tekniskt inblandat, så varför kunna VETA saker..
jag säger heller inget om jag inte vet tekniskt data eller gjort det själv etc, men var ser du att men behöver veta något i denna tråd? jo.. jag VET att detta är bortkastat tid....
 |
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:39:06
|
Och kanske är det därför som jag tar den här diskussionen just här?? 
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:40:22
|
vi lägger ner denna diskussionen nu eller? om ingen har något emot det vi kommer ingenstans iaf och jag ska iväg till mässan om 5 min =) vi ses där
|
 |
|
Strmbrg

1580 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:41:02
|
du får gärna förklara då strmbrg =)
Fan kompis, nu börjar det bli ganska kul! Fast förmodligen ganska ointressant för andra läsare, men vi kör!!
Okay, jag skall försöka förklara ditt påstående om att du träffat de som träffat mej...
Jag var med på en DIY-blast i Fagersta förra hösten. Minns inte namnen på alla som var där. Dessutom har jag haft besök av Stefan Fridefors från götet. Billy från Gärdet är en annan kille som suttit hemma hos mej och spisat plattor. Jag träffade även Jocke från Sandviken då jag sålde ett par element till honom. En nära bekant är Per "Sayonara" som skriver lite här emellanåt.
Det är de personer som jag träffat personligen av de som skrivit på detta och/eller Heljes forum.
Alltså kan det inte vara någon ytterligare person än dessa, men någon eller några i den gruppen måste det ju vara. Jag kanske glömt någon, du får i så fall påminna mej om du vill.
Varför jag uppfattades som självgod av någon eller några av dessa måste ju bero på att jag är den jag är! Alltså ingenting jag klandrar någon för naturligtvis! Åsikter är alltid tillåtna!
Mvh Strmbrg,
|
 |
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:42:26
|
då gillar du också strmbrgs inlägg då alltså =))))
Jepp jag gillar Strmbrgs inlägg. För hans tankar/idéer/åsikter är betydligt mer intressanta, insatta och kunskapsmässigt väl uppbyggda än vad mina är 
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 12:43:49
|
"Varför jag uppfattades som självgod av någon eller några av dessa måste ju bero på att jag är den jag är"
min mening precis och det blir ganska jobbigt i längden att höra strmbrg berätta om hur duktig strmbrg är
|
 |
|
Strmbrg

1580 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 13:00:12
|
"Varför jag uppfattades som självgod av någon eller några av dessa måste ju bero på att jag är den jag är"
min mening precis och det blir ganska jobbigt i längden att höra strmbrg berätta om hur duktig strmbrg är
Jag är även klockexpert med specialiteten att komma i tid!
Stick iväg till mässan nu! Du skulle ju gått för en kvart sedan!
Mvh Strmbrg,
|
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 13:05:20
|
quote: Originally posted by Soulman
Och kanske är det därför som jag tar den här diskussionen just här?? 
-- Life sucks, then you die -
Varför diskutera detta ämne alls??=)
nu röstar jag för att vi lägger ned detta å tråden låse/tages bort..
för detta är defenetivt inte hifi-relaterat..
jag hyser ingen agg mot nån som jag skrev i en annan tråd.. tycker bara att detta inte hör hemma här..
 |
|
falukorv
Ej medlem längre

555 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 18:44:39
|
Strmbrg hittar saker...
>( En falukorv är aldrig helt fel )< |
 |
|
falukorv
Ej medlem längre

555 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 18:45:49
|
Strmbrg tittar på saker...
 |
|
falukorv
Ej medlem längre

555 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 18:47:18
|
Urk den däringa floodspärren hindrar mig i mitt dunkla syfte att erhålla seniormember status.
 |
|
Topic  |
|