Usch nu känner jag mig som en gnällspik, men säger man iget så blir det inte någon förändring....
Alltså... varför måste man leta sig längst ner i tråden om man har funnit en intressant tråd att följa. jag tycker även här att webbmastern skulle vakna och inte sitta och sova på sin arbetsplats
Jag tycker det är mest logiskt att göra så. För de som ligger fast uppkopplade mot forumet och läser inläggen sekunden efter att det dyker upp så finns möjligheten att hoppa till sista posten direkt med den gröna pilen. Majoriteten kopplar upp sig kanske en gång varannan dag eller så. Om sista inlägget låg först i tråden måste de alltid börja med att skrolla sig längst ned i tråden om de nu inte läser tråden baklänges. Alla böcker och tidskrifter läser jag uppifrån och ner och inte tvärt om. Tänk er en tråd som en artikel med flera författare. Inläggningstakten är också ganska hög och jag tycker det är bra att vi i alla fall skummar igenom tråden för att komma ihåg vad den handlar om innan vi läser det sista inlägget.
hmmmm ... dom forum jag brukar spana in så ligger väl alltid senaste inlägget sist ???
//jonas
"Liverpool vs Newcastle 2-2"
Om man tittar på andra chater eller forum tex Dagens Industri så ligger sista inlägget först. Man får ett mer levande och dynamiskt forum som inte känns gammal och uttjatat...
Vid chat håller jag med dig att det är logiskt att det senaste inlägget ligger först. Chat bygger på att kommunicera direkt och snabbt medan denna typen av forum uppmuntrar till längre inlägg som det ges möjlighet att diskutera kring. Chat kan vara ett komplement till de som vill ha snabba korta svar men vi tycker inte att behovet av tjat finns på detta forum.