fl´åt mig jon.... har varit borta ett tag små signalarna kommer knappast att behöva kylning. Men du kan behöva minst 2 av varje till själva spännings-styrningen... och minst 1 av varje till strömbegränsning. Själv behöver jag sova!! Go na´tt!!!
+ sidan + till alla 3 kollektorer! Emitter på Effekttrissa (1) till bananhylsa + (variabel) Emitter på trissa 2 till bas på Effekt transistor Bas till Emitter på trissa 3 Trissa 3 (collektor till + , emitter till trissa 2 bas) bas till mittkontakt på potentiometer. Potentiometer + ena benet till jord och den andra ytterkontakten till + VIA ett motstånd som är ung 1/3 av pottans värde !!!
Skulle jag av någon anledning "glömma" dig skicka ett PM eller mail..) björn
"+ sidan + till alla 3 kollektorer! Emitter på Effekttrissa (1) till bananhylsa + (variabel) Emitter på trissa 2 till bas på Effekt transistor Bas till Emitter på trissa 3 Trissa 3 (collektor till + , emitter till trissa 2 bas) bas till mittkontakt på potentiometer. Potentiometer + ena benet till jord och den andra ytterkontakten till + VIA ett motstånd som är ung 1/3 av pottans värde !!!"
Hängde inte riktigt med här, har läst det om och om igen. Men jag förstår inte speciellt mycket. Har Iaf förstått att jag ska ha 2 motstånd, och jag har hittat 2 på 3.32 Ohm. Du har inget schema å lägga ut?
Så långt är allting klart. Kondingar och pottar, samt trissor. Ska jag skaffa ett par kondingar att lägga efter trissorna också? Nåt annat som ska med i nästa elfaorder? Dioderna, vad fyller dom för funktion?