min gamla pioneer 717 gick sönder för 5 gången. när jag startade den kom det bara en test ton ur högtalarna när jag stoppat i en skiva. beslöt mig för att inte lägga mer pengar på att få den fixad. läste en test på cambridgen i hifi musik. den fick ju full pott. fast nu sitter jag med den här i min anlägging och är inget vidare nöjd med ljudet. aja den låter bra ändå fast.. varför e där ingen bas? den e puts väck. ingen djupbas över huvudtaget och bara lite mid bas. min övriga componeter består av
(S.A.T)Amplifix Canton RC-L (svarta lådan e inställd på max bas). så det borde ju finnas nägot. 4st 9 tums element borde ju svänga.
Säger väll mer om hifi&musik än om cambrigen..Men som alltid är smak och tycke inblandat i tester och det som dom tycker är bra kanske inte du tycker är bra...
Men lite lustigt är det att du får så stor skillnad mellan produkterna... De gånger jag lyssnat på cambridge så har det aldrig varit speciellt fylliga i sitt ljud, ganska slanka faktiskt..men aldrig dåligt..
Kan det inte vara så att du har missat någon inställning, så att DVDn inte skickar ut någon bas signal.
Har själv en billigare dvd av okänt fabrikat där man inte kan ställa om signalen under 80hz att komma från något annat än optisk. Börjar bli lite jobbigt
Du har troligtvis en inställning någon stans i osdn.
Hi-Fi News October 2003 "Cambridge's DV57 was a real surprise, however, an inexpensive player with the heart of a have-a-go-hero. Sure enough, there's a loss of the deepest bass but its performance is still lifted into the room by a sense of drama and energy that is youthfully exuberant rather than coarse or edgy. If you are on a very limited budget, then this DV57 is Hobson's choice."
Detta är kanske svaret på ditt problem, den saknar antagligen den där riktiga djupbasen?