hej hopp... Det är så att jag fick för mig att öppna min center (billig rackare)och kika lite på filtret. bla fins det 2 st kondingar (daah) en polly och en lyt.. lyten sitter övet baselementen.. Gör det någon skillnad om man byter ut lyten mot en polly? samma sak är det med spolarna sitter en lite "biffigare" i serie till bas och en sneak över diskant. är det värta att byta dom till 2 biffar istället? vad jag menar med värt är välljud/pengar..
Dendära parallell-lyten är nog ingen större bov i dramat. Byt pollyn till metallfilm eller/och spolarna till x-coil. http://www.goldenagemusic.com har bra priser.
parallell spolen då? är det samma sak med den som lyten? jag tjackar d hur hifikit som sagt dom har inte x-coil (vad jag vet) men dok bandspolar.. sen blir det vanliga audyn kondinar.. lär vara betydligt bättre än dom som sitter i (hoppas jag ) tror jag ska ta å kika på vad som finns i mina B&O frontar oxå
Det är mycket goda nyheter tycker jag =) jag kan bara referera till bilden på er hemsida/katalog och överskriften, eftersom jag inte har köpt någon sådan spolle hos er tidigare.. och att gämföra med hur jag vet att cross-coil spolar ser ut är dom inte riktigt lika danna, men det är bara bilder... kanske ska kika på dom "irl" först