Jag har lånat hem ett CHORD SPA 1032 studiosteg (endast balancerat). Ett enligt mig GRYMT trevligt slutsteg. Som förförstärkare använder jag ett Vincent.
Nog om Vincent för det är CHORDEN jag har frågot på! Enligt försäljaren så är detta samma steg som ett för 70-80000 bara det att pga att det är ett studiosteg så kan dom få ned kostnaderna till 25-30000,- vilket jag ska betala!
Någon som vet något om detta?
Har ni några andra synpunkter angående CHORD som jag kanske bör ha i åtanke för jag lär nog faktiskt köpa detta steg! Dock inte försteget!
Vad kan jag tänkas kunna spana på för försteg då jag måste ha ett sådant som är balancerat då CHORDEN endast är balancerat?
Att man skulle spara in så pass mycket bara för att det är ett studiosteg stämmer inte, ser man på Chords hemmagrejer så ser dom ju nästan exakt likadana ut, och att ha en besparing på runt 60% är nog lite i överkant...
Men jag tror nog att det kan vara ett bra köp ändå...För Chords produkter har ofta fått bra kritik i en del hifipress...
Jag fick chansen att prova en CPA2800 och SPM800. Utav de två produkterna var det utantvekan CPA'n som var den som skulle platsat hos mig. Nu är ju både CPA2800 och SPM800 gamla produkter så jag vet inte hur representativa de är för Chord längre. Men Försteget rockade ordentligt!!!
Vänligen, Pac
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
Pac: Man kanske skulle spana in Chords försteg! Jag har tyvärr ingen prislapp på dem då jag antar att dom kostar en slant. Smakar det så kostar det tack jag ska kolla upp dessa
Den lokala hifi handlaren tror att ett Primare eller Thule försteg kan passa bra ihop med Chorden! Synpunkter på detta?
Tacksam för alla svar då jag måste ha bestämt mig på todsag om ag vill ha steget vilket jag faktiskt vill ha såååå.....
Snart kommer det en bild på hur det ser ut hemma hos mej..
Brosk: Han har varken Primare eller Thule hemma och Thule är det Hifi-klubben som säljer... Det enda han sa var att andra som köpt Chord har använt dessa grejjer.
Fortfarande är jag intresserad på mer olika typer av förförstärkare men som Adagio skrev så är ju det han skrev klart intressant men säkerligen DYRT
Eller ni kanske vill avråda mig att köpa detta stereosteg skapat för studiosammanhang? Jag tycker det spelar enligt mig kanon och det är ju det viktigaste men ändå....
Och var har du hittat detta Chord slutsteg? Jag är själv ute efter ett kraftfullt slutsteg men Krell är dyrt! Vad lämnar det för effekt? Vem säljer dom i Sverige?