Jag såg en tråd om det på diyaudio och det verkar vara ett väldigt intressant projekt tycker jag. Verkade inte allt för svårt heller, om man bortser från att löda det väldigt lilla ytmonterade chippet.
Så, är det någon här som har byggt ett usb ljudkort? Eller har ni några bra länkar med mer info?
Frågan är väl om det blir billigare att bygga själv än att köpa något färdigt. Ett USB-ljudkort kostar inte många hundralappar. Det lilla chippet som används i diy-dacen är säkert samma som i många av köpe-grejorna.
Jo, men man kan nog få det bättre om man gör det själv. Usb ljudkorten har använder förmodligen strömmen från usb'n som inte är speciellt ren. Dessutom så verkar det vara ett kul projekt.
UrSv: Jag hittade inget på allt om elektroniks hemmsida om att man kan köpa gammla nummer. Vet du något om vart man kan få tag på artikeln? Eller måste jag vänta tills cd03 kommer ut och köpa den? Använder deras krets PCM2902? Det verkar väldigt intressant att man kan köpa färdiga kretskort eftersom vissa detaljer på dom måste vara väldigt s,må.
Allt om elektronik säljer dom också om du har väldigt mycket emot att handla från england. Med betoning på väldigt för allt om elektronik tar lite drygt dubbelt så mycket som elektor.