Behöver lite erfarenheter, råd och tips med val av högtalare. Skall drivas med en NAD 320BBE. Har varit och lyssnat runt lite men kan inte riktigt bestämma mig. Har ej haft möjlighet att jämföra med naden alla dessa har drivigts med arcam stärkare där jag provlyssnat. Tycker alla låter bra men vet inte vilken som passar bäst till min nad? Hur e arcam i ljudideal? Ljus, neutral eller mörk?
Hej! Arcam är någonstans mellan neutral och ljus, inte mörk i alla fall. MA högtalarna och AE är varma i karaktären, Audiovector vet jag ej. Har själv AE Evo 3 och de är mycket bra, musikaliska och bra detaljer och renhet. Basen är snabb och snärtig om än inte djupast. Kan komplettera med en sub som jag ska göra framöver.
MVH Mattias
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Då kanske inte min nad passar så bra ihop med någon av de nämda högtalarna? Eller så kan man kanske matcha med ljusa och signal och högtalar kablar. Någon som har erfarenheter och tips på några sådana som skulle passa eller någon annan erfarenhet så skriv gärna!
Hej! Tror nog Nad:en passar till AE, det blir nog ett balanserat och varmt ljud med spelglädje! Kolla in QED och Audioquest för kablar.
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Ingen annan som har några erfarenheter eller råd att berätta?
Behöver tips på detaljerade och ljusa högtalar och signal kablar!
Har för mig att fåtrådiga högtalarkablar är mer detaljerade! Stämmer detta?
Vad skall man gå på för något när det gäller signal kablar? Eller det ända kanske är att lyssna sig till det. Kanske inte finns något generellt att gå på mer än örat och tycke och smak.