Jag gillar inte cd-ljud men det finns en cd-produkt som lockar mig; Chord Dac 64. Jag har inte hört eller sett den. Är det någon som har erfarenhet av denna dac. Jag vet inte varför denna kan vara bra men jag tror det. Tyvärr har den inte SACD eller DVD-A men bra kan den vara för det.
Sett min inte hört. Jag var i Trollhättan för ett tag sedan och tittade in i deras hifibutik (Punkten?). Ägaren till affären tar in Chord i Sverige om jag fattat saken rätt.
Ganska dyr sak (27t), oerhört snygg, mycket udda utseende, och delvis udda teknik. Buffrar musiken och har därför en eftersläpning på ett par sekunder. Så när du stänger av din CD fortsätter musiken ett tag.
Den recenserades i Stereophile nyligen. Inget jubel direkt.
Sett min inte hört. Jag var i Trollhättan för ett tag sedan och tittade in i deras hifibutik (Punkten?). Ägaren till affären tar in Chord i Sverige om jag fattat saken rätt.
Ganska dyr sak (27t), oerhört snygg, mycket udda utseende, och delvis udda teknik. Buffrar musiken och har därför en eftersläpning på ett par sekunder. Så när du stänger av din CD fortsätter musiken ett tag.
Den recenserades i Stereophile nyligen. Inget jubel direkt.
Bubbas
Tack för info. Jag har läst om den i hifi+ och de tyckte oerhört om den så att den fick "best products award". Jag ska kolla upp stereophile och se vad de har att säga.