Jag har en litet men ack så störande problem med min ena högtalare. När det är lågt basljud så hörs det ett slags "tickande" från baselementet. Om jag stänger av all elektronik och trycker lite lätt på elementet så kan man också höra det. Det är som om det låg koppartråd och tryckte mot själva membranet på andra sidan och som när elementet rör på sig skapar ett slags tickande ljud.
Någon som känner igen min beskrivning och som har någon ide om vad jag kan göra?
om du har skummkanter så an du testa att dra med fingret längst med skummkanten där den är infäst i membranet, motionera det lite. var försiktig bara...
man kan göra lika på insidan
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Det är antagligen en koppartråd som ligger och slår mot konen, nämligen talspoleanslutningstrådarna. Samma sak hände med mina Dynaudio, där var trådarna så långa att dom lätt kunde ta i konen om dom var vikt åt fel håll.
David A: Det låter som om det skulle kunna vara det. Dock så har jag inget verktyg/skruvmejsel som passar skruvarna på högtalarna så jag får inte upp skiten :-( Blir till att inhandla med andra ord...