Är det fler här som har någon åsikt om det går att lägga en låda på posten märkt "denna sida upp" med pilarna ner?? Sätter ni däcken på bilen mot rotations pilens riktning? Jag menar, bilen rullar lika bra vilket håll de än sitter på, men man kommer förmodligen att sakna eller sätta någon funktion ur spel. Pilarna är där av någon anledning, om det sedan går att vända dem är väl en sak. Men skulle det vara så att det kvitta lika, skulle man väl inte från fabrikatörs sida bry sig om att stämpla onödiga saker på sina verk? Eller?
Egentligen är det väl bara att prova de få varianter som är möjliga och höra efter om det är någon skillnad. Med så begränsade varianter lär ju inte det arbetet pågå i generationer.
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Fasbyte kan tydligen även bero på inspelningen och att i vissa fall fasen vänds från inspelning till pressning av skivan (ungefär). Hur vet du då vad som är vad?
MickeY: nu har du väl ändå fått tag på nån gamal cykel:) Tänk en gång till så hörs vi;)
Matså: du menade alltså inte att nån kom till skada på riktigt:0 Jorå d fatta jag med, men jag förstod inte skämtet. Du behöver inte utveckla det, det blir oftast inte roligare då:)
Nän som provat byta rikting på någon elektrolyt-konding i stärkan? Eller resistor kanske?
Har för mig att trådlindade motstånd iaf ska ha mätbara förändringar p.g.a. induktansen. Lite osäker dock men det är iaf mer än man kan säga om kablar.
henricsson Japp. Jag har bytt riktning (av misstag) på en elektrolyt i en nätdel. Det blev som på påskafton. Det small och transientegenskaperna var mycket imponerande.