Själva konstruktionen är inte så jättesvår igentligen. Man bygger en "ram" av mdf t ex. som man sedan klär på med väggar och sedan fanérar. Humm.. ungefär så :) Svårt att beskriva såhär.. Har tyvärr inte haft möjlighet att ta bilder underbyggtiden men jag tror det var någon tidigare som hade bilder på en B&W-klon och principen är densamma som hans.
Och ja, skruvarna ska bytas ut :D
Keld:
Den är gjord i massiv björk. Började med en fyrkantig bit som var lite för stor. Därefter så gjorde jag en mall i mdf som motsvarar utskärningen. Sedan använde jag en stor bordsfräs med så kallad "kutter" och jag fräste helt enkelt bort det som jag ville få bort :) Därefter var det den jobbiga rundningen kvar. Den gjordes "för hand" så att säga :) Tog en liten stund men det blev ganska bra iaf.
Det är bara att instämma i kören, mycket snyggt bygge! Hoppas att ljudet blir i samma klass när allt är klart. Ungefär hur lång tid la du ner på att göra sidorna?
Mycket snygga! Säkert bra ljudmässigt också när väggarna inte är parallella! Ska förhoppningsvis själv sätta igång ett bygge efter jul med Audes-element! Är alltid kul med inspiration!