Jag kör med Van den hul The first. Det är en kol kabel som jag tycker gör det mesta rätt. Jag tycker om svärtan mellan musiker i stereobilden och upplösningen i övre registren, men den har inte det ljudet jag vill ha i midbas och bas.
Jag har provat Purist audio Elementa, Harmonic tech modell billig, Nordost Solar Wind, Blue heaven och Van den hul d103 och Van den hul The first ultimate.
Skulle vilja ha en kabel som kombinerar ljudet jag får med Nordostarna och ljudbilden jag får med Van den hulen. Ni som kan komma med synpunkter om vilken kabel jag ska lyssna på får gärna svara.
Hoppas att även jag kan uppdatera. Till saken hör att jag behöver en skärmadkabel, då jag har haft brus med både Nordost och Van den hulen då de kopplas mellan försteg och slutsteg. Mellan cd och försteg har jag inte haft några bekymmer.
Min stereo är följande.
Cd Copland 288 Försteg Copland 301mk2 (rör) Slutsteg Rotel 1090 Högtalar kablage Nordost Blue heaven 2 biwire Högtalare Mirage M3si
Om jag inte är ute och cyklar nu så har alla van den huls varianter av "the first" skärm. Har du den med kolskärm så kan du få brus på grund av resistansen i skärmen.
Jag tror inte det är lämpligt att försöka byta kontakter på en Van Den Hul. Det går ju inte att löda fast kolet igen, så antagligen blir kabeln till skräp om man klipper av en kontakt.