Har tänkt på att köpa den. Har lyssnat på den i mp3-format och redan då lät den verkligen häftigt. Jag vill dock ha "äkta vara" i min cd-spelare! Vad skulle du rekommendera mer om man gillar nämnda skiva?
Börja med samlingen 80-85 The new mix in one go! Helst på vinyl förstås! Yello har aldrig nallat på ljudkvaliteten, främst vad gäller dynamik. Stella är en annan kanonplatta... Ett måste är låten The rhytm devine som Shirley Bassey sjunger på! Snacka om gåshud....
Jag har aldrig hittat något annat band som kan jämföras med Yello, som jag brukar beteckna vansinnesdisko... Närmast vad gäller den genren är väl isåfall första plattan med Moloko - Do you like my tight sweater... Men som tur är för den oinvigde så finns det många Yelloskivor att upptäcka.
Glöm inte att be grannen om ursäkt efter du spelat Blender från skivan Baby!
OK, The Eye kostar alltså 9 pund (114kr?) ink frakt på cd-wow.com och 159kr plus frakt på cdon.com.
Frågan som väldigt snabbt dyker upp i huvudet är hur f-n dom lyckas med det. Man börjar ju undra... är det verkligen en originalskiva eller är det en kopia? Vågar man köpa från cd-wow? Nån som jämfört en cd-wow-skiva med ett ex inköpt någon annanstans?
poppop: Blender är TUNG Måste gå och sätta på denoch höja volymen... Kan instämma i hyllningskören vad gäller "Stella" - ett skönt album. Nya The Eye är helt OK - tuffa ljud men till skillnad från andra skivor som kräver en del lyssning för att bli bra så tycker jag "The Eye" var riktigt bra vid första lyssningen för att sedan tappa. Gillar man den här typen av musik är den helt klart köpvärd iaf.