Söker ett kraftfullt stereosteg som inte kroknar av lite lägre laster. Har funderat på ett begagnat NAD 218 och vill höra om någon har ett bättre förslag. Ska driva 2 XLS 12:or. PA inte intressant, ej heller Zachry, har redan ett sånt och är missnöjd och irriterad..
Tackar för svar
/Martin
Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Jag använder ett ML-steg till mina subbasar och det fungerar helt underbart. ML-steget är ett av få steg som jag testat med mina subbasar som inte kroknat vid lite större konutslag. Alternativet var att använda ett PA-steg men tyvärr har alla PA-steg som jag testat/ägt haft fläkt ... vilket kanske inte är så kul i hifi-sammanhang Det finns dock PA-steg utan fläkt som fungerar ypperligt i hifisammanhang. Ett exempel är Crown K2
Om du inte är intresserad av PA-steg så kanske ett alternativ är ett par ICEpower® bestyckade slutsteg
Hello Martin (härligt namn ). Varför kör du dem stereo? Hade hellre valt att P-koppla dem och valt ett steg som dubblat effekten till två ohm. Sånt som "neriks" lär tala om ovan . PA-stegs fläktar lär väl () kunna kopplas ur när det inte är frågan om några staplar eller längre större effektuttag?
Okej.. Tack så mycket för tipsen. Filtret är nästan färdigt och bilder kommer så småningom Just nu ser det dock ut som om slutstegsbiten läggs på is då jag vill ha tag i en rörförstärkare. Har blivit fulkommligt förförd
Hursomhelst så är subben bestående av 12" Perless XLS samt 625 grams slav. Detta sitter i en 35 liters kubisk låda gjord i massiv 30 mm askskiva... Stabilt och mycket snyggt. (denna subben måste ha högst WAF faktor jag har varit med om ) Återigen så kommer bilder. Hold On!!
Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)