Ska köpa stativ till mina HFLS-1 högtalare. Vilka rekommenderar ni? Har sett på ett par modeller men vill gärna ha mer åsikter om vilka som är bra. Priset ska ej sträcka sig högre än kanske 3000:-
HFLS-1 är ju relativt stor stativare så småstativ med små toppplattor är ej att föredra.
Sampix: Jo, har kollat på dessa även är jag nyfiken opå de nya partington super dreadnought MEN HFLS är ju relativt stor och större "botten" mått än flera av de stativare jag sett och toppplattorna på Empire och Partridge är ju ganska mycket mindre. Vet ej hur det fungerar med dessa stativ till mina högtalare.
Sett någon kommentar om Target, vad är de för något? Hemsida? vem säljer dem?
Ska ev i morgon åka och titta på Partingtons stativ i Sthlm. Dreadnought Ultima verkar mycket stabila och väldämpade men lite för låga tycker jag. SKa kolla på dom innan jag bestämmer mig. De kostar ju 4500kr så ingen "grisen i säcken " här inte. De har också större topplatta än Empire. (Har för övrigt samma högtalare som sampix fast i svart/körsbär).
Snutten: Kolla in super dreadnought oxå (2200:-) åt mig
Sampix. Vet ej hur stora mått dina Revel har, mätte iaf mina högtalare och kollade på topplattans mått på Empire och Partington och de verkade lie små, men de kanske fungerar ändå?
Kan någon vara snäll och säga var Target stativ finns?
Krorre: Självklart kommer lyssningsintryck. Har även AC klonen så det blir en DIY match i hemmet...
krorre: Yepp, pro ac. Det kommer då jag färdigställt högtalarna helt och hållet samt måste jag få mig ett par stativ! Med grov uppskattning inom en månad...jag vet länge i väntans tider med det skyndas långsamt
M20 är en STOR bjässe. Och visst, de är större än Empire-plattan,..men det gör inget De är klart mycket stabilare än de stativ jag tidigare använt mig av; Soundstyle m.m.
Sampix: jag envisas lite med att ha ett högre stativ delvis för att jag tycker att ljudbilden är lite låg (skulle vilja ha högre i tak så att säga). Jag tror det beror på delningsfiltrets höga ordning men jag är inte helt säker. Jag tror att en av anledningarna till att revels egna stativ är 70 cm är just detta. Hur upplever du höjden i ljudbilden? tycker rösterna ligger lite lågt i många inspelningar. Var tror du det beror på? Annars älskar jag M20 .