Någon som har provat Audioquest argent+ högtalarkabel ? Tydligen en äldre modell, men hur står den sig mot ex. Granite idag? Har fått ett erbjudande om ovanstående koppar/silverhybrid för 3000:-( 2x4m ). Mvh & tacksam för svar
Hade den en gång i tiden. Jag tyckte det lät bra i mitt system. Detaljerat utan vasshet bra över alla register, inget som stack ut. Men om det var kabelns förtjänst eller systemet vet jag inte, jag jämförde aldrig den med annat. Den säldes tillsammans med systemet och jag sälde vidare den med grejjerna också.
Känns dock som att 3000 är på tok för dyrt. Vet inte vad nypriset var, men utförsäljningarna på hifiklubben av audioquest tror jag var billigare än så. Kollade nämligen upp det, eftersom Aq såldes ut inte så länge efter jag sålde mitt dåvarande system och jag ville skaffa en kabel som jag hade lite hum om.
Tack s.m.f för svaret. Upp emot 10.000:- lär nypriset ha varit. Argent fanns &-så i två versioner, Argent & Argent+. Jag är lite rädd för att köpa silver/koppar-hybrid då det kanske blir för ljust.( cdfix/amplifix/B&W-CDM7nt ) Kan heller inte prova hemma innan köp. Mvh