HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Till er som känner er kränkta.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/01/05 :  17:54:41  Show Profile Send patrikf a Private Message
Hej!
Jag fick idag ett PM ifrån forumledningen med anledning av att många PM inkommit angående mitt sätt att behandla och förhålla mig till andra medlemmar.
För mig är inte deltagandet i hifidiskussioner värt något om jag vet att forumdeltagare känner sig dåligt behandlad av mig. Jag har en känsla av att mitt skrivande inte roar andra än mig heller!
Jag kommer inte att göra mer inlägg om hifi. Även om det är frestande så är det onödigt.
Till alla som har skickat PM till "ledningen" vill jag så klart be om ursäkt. För min skull skulle jag också uppskatta om ni kunde PM´a mig med. Det skulle kännas bättre för mig om jag fick reda på mer exakt vad som sårat, så att jag kan lära mig av misstagen!

MVH
Patrik

Edited by - patrikf on 2004/01/05 18:28:33

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2004/01/05 :  18:01:30  Show Profile Send MaS a Private Message
MMM Jag skulle känna mig hedrad om jag blev idiot förklarad av dig.

MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2004/01/05 :  18:04:52  Show Profile Send Sanny_X a Private Message
Lämnar Du forumet helt och hållet?

Även om jag inte håller med om allt Du skrivit så skulle det vara trist om Du helt lade ner. (för att inte tala om hur "översvämmat" ett annat forum skulle bli )

mvh
Sanny_X

PS Jag har inte klagat, gör jag det så gör jag det direkt till den jag blir irriterad på. DS

Edited by - Sanny_X on 2004/01/05 18:24:56
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/05 :  18:04:55  Show Profile Send Flint a Private Message
Strunta i kritiken eftersom den bara är skvaller via PM. Den kommer i alla fall inte från mig. Om jag kritiserar någon så gör jag det offentligt och inte via PM till forumledningen så att den det berör kan försvara sig.

Edited by - Flint on 2004/01/05 18:08:24
Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2004/01/05 :  18:31:37  Show Profile Send lazyboy a Private Message
Håller med Flint. Det vill säga kritik som inte ges direkt till en själv kan man skita i, iallafall på ett foum.

lazyboy

Edited by - lazyboy on 2004/01/05 18:33:15
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7363 Posts

Posted - 2004/01/05 :  18:38:16  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Ekpeng, du har en poäng i att jag vill vara en motpol, kanske inte till det extrema dock. Kände tex att jag nästan var otrevlig mot FBK av bara farten. Hoppas att det inte uppfattades så

Jag är väll en av dom som du misstänker först Patrik, som skulle Pm ledningen,men det har jag inte gjort. Jag tog inte illa upp på inläget som du gjorde efter min åsikt i den aktuella tråden. Detta inlägg som du gjorde senare i tråden visar att du har hjärtat på rätta stället så jag blir lite förvånad när jag läser detta, i och för sig läser jag inte allt som skrivs här, men jag tycker att du är vekar reko. Stämmningen allmänt och samtalstonen tycker jag har blivit mycket bättre sen Pac och Ekpeng tog över. Det är synd om du lämnar skutan, försök istället att reda ut det här med berörda personer. Men jag förstår dig, det är inte kul om man har råkat att såra någon.
Mvh fbk

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2004/01/05 18:40:04
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/01/05 :  19:02:50  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Alltså det är ju svårt att se skillnad på ironi och allvar på internet, och jag säger som övriga att kör på och skriv. Det kan ju vara något att tänka på i en hetsig debatt men vad är vi här för om inte för att få ta del av, utbyta och ha synpunkter på varandras åsikter. Skulle jag inte vilja ha synpunkter/tillrättalägganden/justeringar av/bli överbevisad av någon så skulle jag helt enkelt låta bli att skriva här. Det är ett val att läsa/skriva/debattera här. Jag har inte följt exakt dina fotavtryck på forumet men har svårt att förstå att någon kan ha tagit så illa vid sig. Jag tycker absolut att du ska fortsätta skriva på hifi-avdelningen!

// Daniel

Ojoj..advanced member, inte illa! ..eller kanske tyder på för lite tid framför stereon och för mycket vid datorn..

www.linnforum.se

Edited by - Sony on 2004/01/05 19:03:52
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2004/01/05 :  19:29:20  Show Profile Send Zombie a Private Message
FBK? Bara det gör en frestad till kommentarer, det är väl inte Färjestads BK?
I så fall har du förtjänat alla reprimander du kan få och har fått, klokt och sansat folk håller på Frölunda...

För övrigt har jag aldrig kunnat förstå hur folk kan gräla över hifi...
Mitt förslag: varför inte ha en föreskrift om att så snart någon visar ett kraftigt och onyanserat motstånd mot ett visst hifi-föremål (t ex en kabel eller en högtalare), skall personen i fråga vara beredd att på egen bekostnad skänka (eller tillverka) motsvarande föremål av annan konstruktion eller fabrikat till sin meningsmotståndare?

Trädkramarhälsningar
T

P.S. Fred till alla

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2004/01/05 19:30:15
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/01/05 :  20:20:55  Show Profile Send hal a Private Message
Hoppas att du stannar här Patrikf . I ett forum bör ju olika åsikter framföras så länge det rör hifi.
Tråkigt också om de som klagar inte kan göra det öppet till dig.
Nu har du ju bett om ursäkt också.
Någon har tydligen blivit ledsen på dig (vet att du gjorde ett icke så genomtänkt inhopp på en tråd under nyheter
nyligen).
Men vi är inte mer än människor, vi gör väl alla fel nån gång.

Så stanna Patrikf !!

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/01/05 :  21:09:18  Show Profile Send patrikf a Private Message
Hej!
Trevlig läsning må jag säga!
För det första, jag "misstänker" ingen. För det andra, jag ser just nu ingen anledning att göra inlägg under Hifidelen på forumet. Eftersom jag inte är kunnig som tex Öhman så kan jag inte bidra med konstruktiva inlägg angående tekniska aspekter av hifi. Hade jag haft sådan kunskap hade jag nog ledsnat ändå!
Ett stort intresse för mig är människor, hur vi tänker och varför vi agerar som vi gör. Därav har fokus för mitt intresse här och mina inlägg mest handlat om hifi i beröring med dessa aspekter, inte tekniken i sig.
Jag har insett att det inte går att diskutera detta på ett för mig meningsfullt sätt här utan att stämningen blir dålig.
Ordna träffar och så kommer jag att vilja göra ändå! Och så kommer det en maffig bildorgie från mitt kommande bildprojekt!
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/05 :  21:27:03  Show Profile Send Flint a Private Message
patrikf
Vem f*n är kunnig som Ö? Det behövs bara en Ö. Snacka hifi kan man göra ändå. Det handlar nog mer om i ditt fall att tåla den där snoksmällen som vi diskuterade tidigare idag. Ställ dig på bakbenen och kom igen nu. Utan ö-komplex.
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2004/01/05 :  21:28:28  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
En överraskande tråd.

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/05 :  21:29:07  Show Profile Send Bravo a Private Message
Tråkigt, jag förstår inte varför, det krävs ju trots allt två för att dansa tango.
Att det ibland uppstår en diskussion går väl inte att undvika, man borde kunna avsluta i enighet om att vara oenig om vissa detaljer, utan att för denna skull bli så upprörda.
Om ingenting kan diskuteras så blir det ju till slut inga inlägg alls om någonting, för vilka frågor är det som inte någon gång kan väcka olika åsikter.

Bravo
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2004/01/05 :  22:58:09  Show Profile Send MaS a Private Message
Kan bara säga igen Patrik F verkar vara en kille med huvudet på skaft och det ärju sant om det ike blir någe mer.

Fot those about to rock

MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7363 Posts

Posted - 2004/01/06 :  00:20:05  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
FBK? Bara det gör en frestad till kommentarer, det är väl inte Färjestads BK?
I så fall har du förtjänat alla reprimander du kan få och har fått, klokt och sansat folk håller på Frölunda...


Rätt gissat Zombie, Så är det när man är hockey tokig och har dålig fantasi. Då fick det bli fbk. Och du, ni vinner inte Sm-guld i år. För det gör, gissa en gång

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/01/06 :  10:13:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!
eftersom jag är inblandad i sakfrågan så kommenterar jag den inte här.

Men Bravo skrev något som jag bara måste understryka.

quote:
Att det ibland uppstår en diskussion går väl inte att undvika, man borde kunna avsluta i enighet om att vara oenig om vissa detaljer, utan att för denna skull bli så upprörda.


Håller helt med dig där Bravo. Det är när känslorna börjar dra iväg, fingrarna är snabbare än hjärnan och när man skall "ge den j*****" som den tråkiga typen av diskussion infinner sig. Den som sårar och lämnar "ärr". Den som jag får PM om...

quote:
Om ingenting kan diskuteras så blir det ju till slut inga inlägg alls om någonting, för vilka frågor är det som inte någon gång kan väcka olika åsikter.


Det är snarare så att om allting skall diskuteras(även OT) och vilka "smockor" som helst tillåtas så utarmas vår mötesplats och det enda som blir kvar att diskutera är OT. De med kunskap och vilja att dela med sig letar sig till andra diskussionsfora där man bättre uppskattar deras bidrag.

Vad jag inte riktigt förstår är varför det är mer OK att "smocka till" någon verbalt på nätet än IRL? Det blir ju samma resultat, en ledsen medmänniska och ett avslutat kunskapsöverförande...

Eftersom HiFiforum.nu strävar efter att vara en bra mötesplats med kunskapsöverföring så kan vi inte fortsätta med denna typen av tråkiga diskussioner. De avslutar kunskapsöverföringen, sätter tvångsjacka på skapandeglädjen och håller de verkligt kunniga individerna på läktarna(Jo, det är precis så det är. Vem ger sig in i spelet när man vet att det är ojuste och att man har stor risk att åka på en rejäl pärla???)

Låt oss i fortsättning diskutera med den respekten för andra som vi själva vill bli bemötta med.

Vänligen,
Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/01/06 :  10:45:31  Show Profile Send Larsho a Private Message
patrikf

Låter trist och jag förstår inte riktigt vad som
skulle ha hänt, har inte upplevt dina inlägg som kränkade
ett dugg, bara avvikande och det har man ju rätt till

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/06 :  11:01:52  Show Profile Send Flint a Private Message
Inte mycket att debattera om. Antingen hoppar man av eller så inte. Punkt. Dramatiska Ömansortier är bara pinsamma.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/01/06 :  11:05:02  Show Profile Send Larsho a Private Message
Flint

Tvärtom, tycker det är starkt att kunna be om ursäkt
offentligt, talar om en viss mänsklighet

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2004/01/06 :  13:09:15  Show Profile Send poman a Private Message
Jag tycker vi lägger ner den här diskussionen nu har patrikf får sin
uppmärksamhet sen får han göra som han vill.
Tråkigt som sagt var, men vi får gå vidare kanske kan vi lära oss något av det istället.


Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/01/06 :  13:43:55  Show Profile Send nin a Private Message
quote:
Ett stort intresse för mig är människor, hur vi tänker och varför vi agerar som vi gör. Därav har fokus för mitt intresse här och mina inlägg mest handlat om hifi i beröring med dessa aspekter, inte tekniken i sig.
Jag har insett att det inte går att diskutera detta på ett för mig meningsfullt sätt här utan att stämningen blir dålig.



Ser faktiskt inte varför det inte skulle gå att diskutera teknik eller dyl här. Problemet är snarare att vissa personer fortfarande inte kan inse att man kan ha olika infallsvinklar till hifi. Om man kunde komma överens om detta så skulle bråken till 95% försvinna.
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/01/06 :  15:00:00  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Problemet är att det hela tiden finns ett antal tyckare (även jag själv ibland skall erkännas) som alltid skall gå i polemik med varandra. Är det inte kablar eller diverse tweaks så är det olika hifimärken. Kommer det en tråd/test om tex kablar som någon uppfattar som dyra som kommer det genast en kommentar om det eller som ett brev på posten att allt skall blindtestas

Jag börjar bli duktigt trött på detta skyttegravsgrävande men jag tycker fortfarande att detta forum till sin uppbyggnad är bättre än andra forum. Jag är medlem i 8 forum som handlar om olika saker )bla motorcyklar, hembio, fotboll mm) men det är bara på hififorumen som detta evinnerliga krigandet existerar utav dom forum jag är med.

Dom mesta syndarna är LTSgänget som jag inte delar egentligen någon synpunkt med, märkesfanatikerna som i min värld beter sig rent löjligt men samtidigt är det nästan lite obehagligt att läsa vissa fullständigt enögda inlägg. Sedan har vi dom som tror att allt svindyrt är bra och det är bara den vägen man skall vandra och visst här delar jag mycket av vad som skrivs även om jag tyvärr aldrig får råd med det jag skulle vilja ha . Sannerligen finns det mycket välljud i dyrfi-världen men det låter faktiskt olika och allt passar inte alla, det kan man lugnt konstatera efter några år på detta och magasinets forum.

I denna "falang" skulle jag nog önska lite mer ödmjukhet i vissa inlägg även om det kan vara svårt efter många års erfarenhet av High end. Sedan har vi gänget som gillar hifi men som tycker det mesta är för dyrt och som är väldigt skeptiska till det mesta och inte kan låta bli att göra lite syrliga inlägg om hur mycket pengar en del lägger på sitt hifiintresse. Sedan har vi branschgänget som kan vara en liten blandning av ovan men som i några fall har gjort en del grova övertramp mot konkurrenter och i några lysande undantag visat god etik mot andra i branschen. Anonyma gänget som byter nick och dyker upp i olika skepnader och sabbar betecknar jag som rena hifiterrorister och det är lätt att efter något inlägg räkna ut i vilken gruppering dom tillhör

Till slut (jag har säkert missat nåt) har vi dom där som inte kan låta bli att komma med korta kommentarer om allt och inget och som numer är uppe i ca 7000 inlägg

Inte undrar på att många tröttnar
fast man får hoppas att det är en och annan som blir lite upplyst om olika saker också för det har åtminstone jag blivit och då har jag ändå varit intresserad på allvar sedan i början av 80-talet.

Med förhoppning om förbättring
Dan

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

qsecofr
Member

615 Posts

Posted - 2004/01/06 :  15:35:17  Show Profile Send qsecofr a Private Message
Zombie idoiter och göteborgare håller på VF. Att ni sedan är avudsjuka på oss FBK:are är ju inte så konstigt.


Edited by - qsecofr on 2004/01/06 15:35:43
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/01/06 :  15:48:43  Show Profile Send Cyber a Private Message
Trådens syfte har nått sin ända och läggs till handlingarna med de tänkvärda orden: "Låt oss i fortsättning diskutera med den respekten för andra som vi själva vill bli bemötta med"


/Cyber


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000