HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vilka ECC82 rör?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2002/06/23 :  23:08:32  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Ska skaffa nya rör till min Edison 22. Undrar om någon testat olika ECC82 rör och isåfall vad denna person tycker om de olika. Slutrören blir matchade Electro-Harmonix 6V6GT (120kr/st).

/Erik

Edited by - Erik Johansson on 2002/06/24 08:59:4

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2002/06/24 :  08:56:50  Show Profile Send joakim a Private Message
Behöver du verkligen byta dem ... det brukar vara slutrören som går först. Och om det är "min" gamla Edison 22a så är den ju knappt 2 år gammal....
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2002/06/24 :  08:59:15  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
quote:

Behöver du verkligen byta dem ... det brukar vara slutrören som går först. Och om det är "min" gamla Edison 22a så är den ju knappt 2 år gammal....

Är den så ung?

Rörbytet var mest tänkt för att testa de nya 6V6GT rören från Electro-Harmonix som fått kanonrespons och jag tänkte då passa på att skaffa nya drivrör när jag ändå beställer...

/Erik
Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2002/06/24 :  09:59:28  Show Profile Send joakim a Private Message
Jag tror jag köpte den i september -00. Rågelid köpte den av mig i februari-mars 2001 tror jag ...
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2002/06/24 :  10:18:33  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
quote:

Jag tror jag köpte den i september -00. Rågelid köpte den av mig i februari-mars 2001 tror jag ...

Ok, mitt fel då. Trodde Edison 22 var äldre!

Jag passar nog ändå på att köpa drivrör när jag ändå beställer från Sixten på Edgar Audio...

/Erik
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000