Har planerat in en helskön resa till Skottland och ett par dagar i Edinburg, skall dock ge mig ut och se mig lite runt omkring. Självklart så kommer det att besökas något destilleri och avnjutas ett par goda whisky. Men finns det något kul i hifi-väg i detta land? Någon som varit där innan och kan rekomendera butik dyl.?
Några rekomendationer på pubbar är även det välkommet...
Om man beslutar sig för att ställa bilen en dag så kollade jag just vad en tågtripp till Glasgow från Edinburgh skulle kosta: En dagtripp i 2kl. = 30£ för 2 personer fram och tillbaka vilket inte få anses som en jätteinvestering. Tågen går under dagtid i regel var 15:e minut. Resan tar 50 min.
Var i Edingburg efter en resa ut till Islay förra hösten och hittade några trevliga butiker, bla en i gamla stan vid ett litet torg "Grassmarket", där ligger även Malt Whisky Bar, stans bästa single malt bar!! Prova även deras ostron!!
Dont look back. Something might be gaining on you...
För den som vill åka runt riktigt billigt i Skottland kan jag rekomendera följande bussbolag. http://www.citylink.co.uk/route_glas2edin.htm Äta ute i Glasgow kan man göra på tex Molly Malones. trevlig pubmiljö och god mat. Ett destilleri värt att besöka är Oban destilleriet och för all del staden lika så. men det ligger rätt så avsides från. Edinburg/Glasgow regionen. / Micke