period, du kan ju bygga ett enkelt strömmotkopplat steg, som mitt QRV06 fast med alla kaskoder bortrensade. Som start kan du ladda hem LTSpice (gratis) www.linear.com och pilla med mina simuleringsfiler. Skicka ett meddelande om du eller någon annan är intresserad av QRV06 for simulering. Visserligen är min konstruktion ytmontread men det är inget som hindrar att köra med vanliga hålmonterade komponenter. Vanliga BCxxx funkar och man får bandbredd på 10-25 MHz! Det går dock lätt att slöa ner steget.
Återigen tack för förslagen! Villrådigheten kommer som ett brev på posten.... Jag hittade ett enkelt försteg på TNT-Audio, PreAmble. http://www.tnt-audio.com/clinica/preamble.html Någon som har provat?
Varför inte simulera tnt's steg. Det stämmer hyfsat, speciellt för enklare kretsar. Mitt QRV06 stämde förvånansvärt bra med simuleringarna. Du kan även få fram dist med LTSpice.
Hur viktigt var det att ha bra modeller? Du hade egna modeller tyckte jag att jag läste på diyaudio. Är det även viktigt att modellera icke perfekt strömförsörjning?