Överväger att köpa en begagnad Linn kolektor, men den verkar ha kommit ut i två? versioner. Någon som vet om det är märkbar skillad ljudmässigt, samt vad som egentligen skiljer dom åt.
du måste nog ringa din närmaste Linn-butik och fråga. Personligen gillar jag det gamla ljudet som Mimik-Karik-wakonda-LK100 har. Mycket mjukare och trevligare, fast där skulle nästan ingen säljare hålla med. De måste ju kränga de nya prylarna.
du måste nog ringa din närmaste Linn-butik och fråga. Personligen gillar jag det gamla ljudet som Mimik-Karik-wakonda-LK100 har. Mycket mjukare och trevligare, fast där skulle nästan ingen säljare hålla med. De måste ju kränga de nya prylarna.
Håller med, kör med Mimik II -> Linn Analogue Interconnect -> Wakonda (med phono) -> Linn Analogue Interconnect -> LK85 -> Linn K400 -> (snart Linn Ninka Maple) - låter underbart.
Jag skulle tipsa om att prata med Anders på tonläget i Göteborg(www.tonlaget.com). Jag var själv inne och frågade honom och han berättade att det fanns vissa skillander och att det lät lite olika. Jag lyssnade bara på det nya och det lät ju bra :)