Fick syn på en modifierad Pioneer DV565 för 4000 danska kr(5000 svenska kr) på www.lcaudio.dk Spelaren kostar normalt 3000-4000 svenska kr. Spelaren har i basutförande fått bra vitsord i hifi pressen och ansetts som mycket prisvärd av bl.a. hifi news och hifichoice. LC-Audios spelare är uppgraderad med bättre analogdel, Black Gate kondensatorer och high grade op-amps. Tror ni den har blivit mycket bättre av uppgraderingarna? jag tycker det här skulle kunna vara ett extremt prisvärt alternativ om modifieringarna har givit en stor förbättring! Vad tror ni om det hela??
Jag har gjort liknande operationer på min Sony XB930 (LC x2-klocka, LC op-moduler, något modifierad nätdel) och tycker att skillnaden blev rätt så stor till det bättre. Trots att jag lyssnat på flera spelare i 10-20'-klassen så står den ännu kvar hemma och spelar. Jag har inte tyckt att skillnaderna är tillräckligt stora i min anläggning för att motivera ett byte hittils.
Funderar du på att köpa en modiferad ny spelare så kanske harmony designs varianter kan vara ett alternativ också?
Japp, det gjorde jag. Inga konstigheter i min modell. Bara hålmonterade komponenter där, kanske mer ytmonterat i dagens spelare? Min spelare var i alla fall inte något problem för en normalt händig person.
Harmony design kan säkert erbjuda modifiering av andra spelare än de som lagerförs. Ring och prata med Mattias så får du se(eller kanske rättare sagt höra). Trots att jag har LC-audios varianter, och inte har något att direkt invända mot så skulle jag nog idag går till HD, kanske mest för att stödja lokala företag. Jag tror att slutresultatet blir liknande och till ungefär samma kostnad.