Jag har ett par gamla Sharp lådor stående, jag fick dom för att bägge basarna o mellanregistret hade blivit vandaliserade.
Eftersom jag tänkt skaffa nya element och sätta i så undrar jag följande.
Var får man tag på info om dessa Högtalara (Dom heter Sharp CP 8000 och är tillverkade i Danmatk). Jag har ringt Sharp, men dom är inte speciellt hjälpsamma .
Basen heter Tesla ARN-6608 och är rätt liten - Jag är inte hemma alls på hur man mäter upp dom, duger en vanlig tumstock Approcimativt så är dom på ca 6". Diskanten heter Tesla ARZ-3608.
Vilka Högtalare bör man kanske sätta i istället (dom är rätt höga o ganska smala) Lådan är då i ungefär samma bredd som basen o ca en 1+1/2 meter hög.
Har inte kollat upp Mellanregistret ännu - därför att i första hand behöver jag info om originalsystemet, kanske vilken prisklass den kan ha legat på osv så man vet hur mycket man kan kosta på den (hade tänkt anpassa bestyckningen efter diskanterna som fortfarnde funkar).
Nästa steg blir väl då att leta snarlika element.
Alla eventuella tips mottas med största tacksamhet.
Jag började med att ringa hifi-kit, där tyckte doam att jag skulle ta med elementen så att dom kunde "se vad det mest liknar av det dom har i lager", inte särskilt förtroendeingivande om jag får säga det själv.