Jag föredrar vinklade bananer, eftersom belastningen på terminalerna, framförallt på förstärkaren, blir mindre. Någon som vet var jag får tag på lämpliga bananer? Har provat Supra, men....
Ser ju bra ut, men det blir ca 2.400:- om man ska biampa!!! Någon som har ett billigare alternativ? Tänkte exprimentera lite, och det blir jobbigt att flytta kontakter hela tiden.
Får man låna din tråd lite och fråga efter bra inte alkltför dyra kontakter till högtalar/förstärkarsidan? Supras boxcon är riktigt snygga men det blir lite dyrt med alla kontakter.. Så, någon som har ett tips?
svalander audio har billiga bananer om du vill löda på kabeln. Om dom är bra eller inte kan jag inte svara på men om gurun svalander använder dem så bör dom väl vara ok. http://www.svalander.se/shoppen/bananer.htm
Svalanders bananplugg är i en kopparlegering dvs inte ren koppar. Inte nödvändigtvis något fel med det men kan vara bra att veta. Audioquest har nästan identisk modell på sina plugg men de är gjorda i koppar. Jag betalade 500:-/2par Supra Boxcon :(
Det borde fungera utmärkt men man får då lov att använda spadar om inte projektet skall innehålla avancerade maskiner. Koppar till projektet finns hos ELFA.