vilken ordning ska naims cdspelar-serie placeras från bäst till sämst..några kanske inte tillverkas längre? naim har ju bara cd5 på sin hemsida iallafall. CD3.5 - CD5 - CD5i - CDS - CDS2 - CDS3 - CDX - CDX2 - CDI - nån jag glömt?
Lite svår fråga egentligen. Av dom som tillverkas nu kan spelarna rangordnas så här (fallande rangordning):
CDS3 CDX2 CD5 CD5i
Jag vet dock inte om CD5i ersätter CD5 eller om dom kommer att tillverkas parallellt. Den förra är billigare och har RCA kontakter så den är lite mer "folklig".
Lite svårare att rangordna övriga spelare. Den förra top-modellen hette CDS2 och huruvida den är bättre eller sämre än nuvarande mellanmodellen CDX2 ver jag inte.
Generellt är CDS modellerna top-of-the-line, CDX mellanmodellen och CD3.5/CD5 m.fl "budgetmodeller".
"Jag är en djefla man som kan göra många konster" August Strindberg
Det är svårt att rangordna men jag gör ett försök. Oenighet råder mellan vissa så ta det med en liten saltgruva. Jag har själv hört alla utom CD5i men inte samtidigt så det är omöjligt att vara säker. HELT säkert är iallafall de två översta, sen blir det svårare, framförallt om man blandar in separata strömförsörjningar.
CDS3 CDS2 CDS alt CDX2 m XPS CDX m XPS CDX2 CDX I CD2 I CDI I mellan dessa tre råder delade meningar. Olika förtjänster CD5 alt CD5i CD3.5 CD3 Även mellan de sistnämnda går meningarna isär. Olika styrkor och svagheter. CDS3 är det grymmaste jag hört i spelarväg och nu hör jag fler brister i min CDS2 än jag gjort förr och ändå håller jag den för den näst bästa pengar ger tillgång till.
Skillnaden mellan CD3 och CD3.5 är främst att den senare kan uppgraderas med bättre strömförsörjning, däremot inte CD3, åtminstone inte officiellt. Rangordningen är nog helt ok. Fast det lär finnas dem som håller CD3 före CD5. Även de som ligger längst ner är utmäkta cd-spelare.
Det känns fel att använda ordet sämst som du säger eftersom även en CD3 är utmärkt. Som du säger finns det de som anser CD3.5 och 5 som mindre bra men jag är lite dåligt hemma på slimline-serien.