Nu är det dags att testa sig på en Gainclone (Slutsteg/Monoblock) av något slag. Min första fråga till Er är vilken man ska satsa på?! (Välljudande som inte behöver ha någon monster effekt).
Jag har tänkt testa å bygga en Gainclone med väldigt bra komponenter rakt igenon å se hur bra man kan få den att bli. Tyvärr så är ja inte super haj direkt på "DIY" så där kommer Ni in i bilden. Fast en jävel på lödkolven är ja allt
Budgeten hoppar vi över så får vi se vart den hammnar på.
Så nu vill ja till att börja med ha en massa förslag på byggen och vad det är för komponeter ja behöver till just dem.
Notera dock att Peter Daniel tycker om att leva farligt. Jag skulle själv nog försöka med Thorstens senaste officiella om man inte vill bygga icke-inverterande.
Här är mitt förslag. Tycker själv att det är en lagom kompromiss på "minimalist" stilen och stabiliteten som krävs (och DC:n på utgången!). Bilden är utklippt från ett större schema så ingången ska se lite annorlunda ut egentligen... Jag använder även lm3886 då de är enklare att få tag på och klarar mer effekt.