Det känns sm en liten klump i höger öra (nej ingen vaxpropp) Är förvisso lite sjuk men på bättringsvägen. När jag lyssnar på musik via datorn ( audigy 2 ex toslinkad till rotel 980 dac) så har jag klart mer information i vänster kanal likaså när ja sitter med hörlurarna i utaget på ex modulen.
men byter jag och har R på vänster öra och virse versa blir det mkt bättre balans
Har också haft precis samma känsla, testade inte att byta kanal då jag aldrig tänkte att det kunde ha nåt med det att göra.. ljudet var mycket luftigare på vänster öra men det börjar som tur va bli bättre nu (dvs höger är inte så pjåkigt längre).
Men det du berättar så kan det ju iofs va nåt annat då det blir bättre när du byter (något i stil med både lite sämre på höger och lite sämre på vänster kanal i sig)
Nu kopplade ja in minidisken och nu är det bra balans mellan höger vänster ( med korrekt koppling bak)
nu använder jag iof inte dacen men eftersom problemet uppenbarade sig såväl med stereon och hörlurar från audigy ex kan det vara så att den har en mkt snedställd kanalbalans?
Öronen ska man vara rädd om, det är verkligen ingenting att skoja om. Tinnitus är tråkigt. (Själv har jag alltid proppar på konsert och i replokal.) En förkylning pajjar min hörsel direkt, och gärna olika för höger och vänster öra.
Lösningen kanske är att uppgradera systemet? Många har säkert sett bilden av en labbråtta med ett framodlat mänskligt öra på ryggen. Nästa våg inom high-end måste rimligtvis vara attt börja diskutera om Mitsubishi Genetic Technology Ear SX25sigma eller dom nya AccuEar 2330 från MIT GenLab låter bäst :-)
Vänta tills du är frisk igen "Twilighter", blir det inte bättre efter det kan du ju göra en öronundersökning. Sämre hörsel drabbas vi annars av hela livet så att säga men gradvis.
daja: Det där med telefonen är spännande - jag har också tänkt på det. Jag använder bara vä öra när jag pratar i telefon och allt hörs så mycket tydligare. Vad jag vet så hör jag lika bra på båda öronen så jag tror att förklaringen ligger i att det är en vanesak. Vänsterörat (eller snarare hjärnan) skärper till sig när det är telefon på vänsterörat.