Läste precis en artikel i "Vår bostad" där de tipsade om ett finurligt sätt att dölja "de där fula högtalarna"...
Med ett enkelt handgrepp syr man en "strumpa" som man fäster över hela högtalaren. En liten bild kan ses på http://www.varbostad.se/ArticlePages/200209/10/20020910161043_vb466/20020910161043_vb466.dbp.asp. Har inte provat detta själv (och kommer ALDRIG att göra det) men jag gissar att effekten "ett tunt skynke framför musikerna" som kan uppstå med lite sämre högtalare inte lär minska ;)
Effekten av ett rejält tygstycke tillsammans med front-tyget kvar tippar jag gör att man inte untyttjar en bråkdel av vad Dali-högtalarna de "fiffat till" kan prestera.
Hursom, tyckte det var lite roligt, och tänkte berätta det här:)
Hjälp! Vilken hemsk uppfinningsrikedom! Vilken fruktansvärd hädelse av en hustru som inte vill se "de fula sakerna" i sitt väldekorerade vardagsrum. Ded vore bättre om hon hängde tyget på väggen bakom högtalarna!
Om frun skulle få för sig att sy en strumpa, för att gömma härligheterna.... kan man ju undra om en sydd strumpa gör det finare i rummet...och allt damm!?...oj oj..
Nej, har man fina och (förmodligen) dyra högtalare...så ska dom synas! och ha sin egna plats i rummet....
Hade en tjej som läser design hemma hos mig på besök. Hon pekade på mina Carlsson OA51 på stativ och sade: "ÄR det där högtalare egentligen?!". Vet dock inte vad man skall tolka det egentligen...
...jag är retrofuturist; framtiden var bättre förr..
Hade en tjej som läser design hemma hos mig på besök. Hon pekade på mina Carlsson OA51 på stativ och sade: "ÄR det där högtalare egentligen?!". Vet dock inte vad man skall tolka det egentligen...
...jag är retrofuturist; framtiden var bättre förr..
Hehe.. Hon får nog läsa klart innan hon besöker dig igen.. *grins*