Author |
Topic  |
Jensevik
Member

513 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 00:21:35
|
Har ni lyssnat på Sony stativarna han hadde hemma? Gillade dem verkligen. |
"It takes a joyful sound To make the world go round" |
 |
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 08:45:41
|
Ja detta verkar ju inte vara något problem. Gör era röster hörda om hur ni vill träffas. I en hifi-butik ??????? eller någon annanstans. Ska det ske något i Februari så hastar det.
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
 |
|
mac
Member

286 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 09:00:56
|
Låter kul med en träff. Skulle vara kul att se/höra lite hemmabyggen och jämföra dessa mot köpegrejer.
/Marcus |
 |
|
Danne
Member

67 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 09:40:24
|
Karlskoga för mig också. Vill någon lyssna hemma hos mig så är det ok. Att höra en anläggning inklämd i en etta som egentligen borde ha ett stort vardagsrum kan kanske roa någon. Vore intressant att få andras åsikter på fler lämpliga akustikåtgärder man borde göra.
|
/Danne |
 |
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 10:31:51
|
Ingen verkar riktigt mogen för att ta tag i träffen. Jag skall göra ett försök att komma igång med det hela. Då behöver jag en intresseanmälan, skicka PM till mej om du är seriöst intresserad. Det är naturligtvis lättare för mig att fixa lokal m,m här i sunne med omnejd än ex,vis i Karlstad. Är du isf beredd att åka dessa mil för en träff ? (ca: 8 mil norr om Karlstad) PM:a och tala om vad du tycker !
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
 |
|
Jodå
Member

153 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 11:38:28
|
Karstad jag me! Vore kanon med en liten träff!
/J |
Fram för mer dynamik i popmusik! |
 |
|
charlswood
Starting Member
40 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 15:00:34
|
Precis som Sladd nämnde i sitt inlägg så finns det flera Karlskogabor och jag är en av dom!
Jag spelar med Advantage S1, Gamut M250 och Von Scweikert VR4
/Charlswood
|
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 15:07:19
|
Jag skulle kunna stå för en liten träff, bor i en etta. Men då måste någon vänlig själ ha med sig ett bra förstärkare eftersom min är på lagning/uppgradering i England och en Nad 3020i gör ingen glad. 
|
 |
|
Mirage
Member

493 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 19:30:33
|
Hör normalt hemma i Arvika, men nuvarande adress är Camp Victoria, Ajvalija, Kosovo.
Har genom åren spenderat alldeles för mycket pengar på STEREO (tidigare på Gustafssons), bl.a. på en DP-produkt som en av de ovan var tidigare ägare på.
|
Erik Nyström Mitt system eller här |
 |
|
charlswood
Starting Member
40 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 21:20:12
|
Det vore intressant att veta vilka typer av utrustning som döljer sig i Värmlandsskogarna.
Personligen är jag nyfiken på om någon har eller har haft några Magneplanar modeller.
/ charlswood |
 |
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 23:05:35
|
Behöver några stycken till för att komma igång. Intresserade kan skicka ett PM till mig.
|
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2004/01/28 : 23:34:27
|
reeltoreel Du håller på att förvandla Värmland till HiFi:ns Mecka. Det är bra. |
 |
|
pak
Member

1572 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 00:08:48
|
å jag som trodde att jag var själv i hela länet. det var minsann inte dåligt!att det var fler. |
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
|
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 00:16:03
|
Sladd kanske skulle kunna förevisa nåt kul...
Kga är ju bara ett stenkast från Ö-o |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
Jensevik
Member

513 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 00:27:38
|
Jag har en morbror som driver ett värdshus här i Kristinehamn. Där finns lokaler som borde borde passa till en Hi-Fi träff och vi kanske kan få tillgång till lite käk också. Han har även Bed and breakfast så övernattning borde funka med. Om det låter intressant kan jag kolla med honom. |
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 00:33:07
|
Jensevik, Det låter riktigt intressant! Men då bör vi verkligen göra detta till en stor och bra träff med flera olika apparater att lyssna på. |
 |
|
dajz
Member

325 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 01:22:05
|
Jensevik låter ju som en väldigt bra ide |
 |
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 07:34:00
|
Mirage: Det finns väl flyg från Kosovo ?
Flint: Dé ä kul när man får respons, hoppas nu att vi orkar ro detta iland.
Jensevik: Kanon ! Hör gärna med honom omgående, då skulle man ju kunna ta sig en bärs också fram på småtimmarna när rören glöder som bäst.
4 st har har PM:at till mej och vill deltaga,forsätt att göra en intresseanmälan det är väldigt bra med tanke på om vi skall övernatta på stället.(sängplatser,mat osv)
Uttryck gärna er önskan om tid när detta skall äga rum.
Detta blir nog grejjor det !!!!!!!!
|
 |
|
Danne
Member

67 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 12:40:44
|
charlswood Mina förra högtalare var Magneplanar. Om det är något du undrar så kan jag kanske hjälpa till. PMa om du vill så kan du få nummer om du vill ta det på telefon. Gamut och 3.6orna är ju en grymt bra kombination faktiskt. |
/Danne |
 |
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 14:14:06
|
På förekommen anledning vill jag tillägga att denna hifi-träff INTE kommer att bli någon gratis utställningsmässa för företagare som agerar i denna branch. Vi som kommer att träffas inom kort får förmodligen finna oss i och betala en slant för mat å dryck samt ev,logi. Vill du som företagare visa dina produkter på våran träff så ring mej och framställ din önskan så får jag vidarebefordra detta här på forumet.(jag själv bestämmer inte detta) Mitt telnr erhålls via min mail eller PM. mvh Per-Åke
|
 |
|
Jensevik
Member

513 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 16:24:53
|
Min morbror är på utlandssemester och kommer kem om nån vecka. Kollar med honom då. Behöver veta ungefär hur många som är intresserade och ett ungefärligt datum. Kom även på att han det finns bar med så vill nån handla bärs el dyl. så går det bra. |
 |
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 16:52:49
|
Jensvik: du har PM |
 |
|
Mirage
Member

493 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 18:16:30
|
reeltoreel: Jodå, visst går det flyg från Kosovo för oss, från Pristna APOD varje torsdag närmare bestämmt. Nu slipper vi t.o.m. att åka Hercules och får faktiskt åka hem två gånger på ett halvår, jag kommer att vara hemma två veckor i mars och en i maj. Tänk inte på mig vid planering, jag ville mest anmäla mig som värmlänning. Mycket att göra när man är hemma på kort ledighet, men passar det är det inte omöjligt att man dyker upp. Roligt initiativ!
|
Erik Nyström Mitt system eller här |
 |
|
Larsen
Member

833 Posts |
Posted - 2004/01/29 : 18:51:59
|
Tjohoo... Karlstad calling! |
Har ingen koppling till varumärket Larsen |
 |