Sen jag fick mitt nya kylskåp har jag haft problem med det klassiska kylskåpsbrummet man hade hos farmor för att kylen var ett sekel gammalt. Håller precis på att beslutar mej för vilka högtalare jag ska behålla. Och tycker mej höra ett mkt lågfrekvent brum från sereon, höjer upp volymer till nästan hälften. Och nycket riktigt har jag ett svagt, pulserande kylskåpsbrum även i högtalarna. Ändå har jag strömkablage för sammanlagt 10000kr. Men har aldrig hört detta i mina gamla högtalare.
MVH
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Du slipper antagligen brummet om du kör anläggningen ojordat. Det är ur välljudsynpunkt att rekommendera. Kolla sedan om både anläggningen och kylskåpet går via samma säkring. Det ska du undvika.
Det stämmer! De nya högtalarna har ganska mycket större verkningsgrad faktiskt. Ska kolla om de ligger på samma fas. Ska även prova att sätta tillbaks Cloufiltren till cd och försteg. Tack för förslagen
MVH
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se