För ett tag sedan frågade jag mig/er frågan "Blir jag lycklig av HiFi?" och kom fram till att jag nog skulle göra ett försök i alla fall. Har letat en hel del på begagnatmarknaden och efter mycket om och men rotat fram följande:
Tror ni det skulle kunna vara ett lyckat första steg in i HiFi-världen? Är högtalarna för dåliga? Vilka skulle kunna tänkas vara bättre för ca 2000 kr (nytt eller begagnat)?
Kostar lika mycket som Cambridgen...fast den är ny! Panasonicen har fått mycket bra betyg för ljudet i test och Cambridgen sägs tydlgen vara halvtaskig på att spela vissa skivor. Eftersom jag har en del brända kanske den är ett oklokt val.
Men jag har samtidigt fått för mig att det är viktigt att matcha CD-spelare och förstärkare. Men det kanske är överskattat?
Utan att hört de specifika modellerna så kan jag med gott samvete säga att Cambridge gör "bra ljud" och att du bör få bättre cd-ljud ur Cambrigden än Panasonic:en. Men å andra sidan kan du inte spela DVD med Cambridgen... Tips! Köp/låna båda två o jämför! Sälj den som inte kvalar in :-)
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
jag har för tillfället en cambridge 500 se cd spelare och den klarar brända plattor utan problem.. inte haft nå svårigheter å läsa skivor om dom itne varit väldigt repiga... men då får man ju skylla sig själv... så det ska inte va nå problem tror jag iaf... har du råd så köp en regulär cd spelare istället för dvd..