Jag är fantastiskt nöjd med min Prehead / HD650 combo. Jag använder Meiers kabel idag men har beställt en Silver Dragon ifrån Moon Audio. Innan dess hade jag Ear 90 och HD600.
När en människa anklagar sig själv blir hon alltid trodd, men aldrig när hon berömmer sig själv
Kul att du börjar få ordning på det! Hur mycket lyft innebär MSB dacen i förhållande till den enkla CD-spelaren? Är det basic MSB eller har du också uppsamplingskort etc?
Jag hämtade dac:en i går em och blev sedan magsjuk på kvällen , varför jag inte hunnit utvärdera så mkt. Klart är iaf att lyftet är markant. Det är den vanliga mk III:an...
Nu har jag återhämtat mig och har intressanta saker att rapportera. Det är nämligen på det viset att det nu låter såpass bra att vi är häpna! Kanske att försteget behövdes spelas in mer men framförallt är det förstås MSB-omvandlaren som lyft ljudet till oanade höjder?! Basen får oss att tro att Signaturerna har förökat sig med en liten sub - och renhet, detaljeringsgrad, djup (plus) allt annat jag kan komma på) är såå mycket bättre än innan. Alltså klassen bättre än med kombinationen Sony XB940/Thule PR250b. Och jag som tyckte Thulens inbyggda DAC lät bra, detta slår ju t.o.m. kombin Thule CD150b Digit II -via Pure Direct XLR- Thule PR250b! Får återkomma med en hörlursrapport om ngn vecka...