JAG HAR EN PIONEER AX3 OCH EN PIONEER DVD DV444. NÄR JAG LYSSNAR PÅ MUSIK I STEREO, VILKEN AV FÖRSTÄRKAREN OCH DVD SPELARENS DA OMVANDLARE SKA JAG DÅ VÄLJA?? ALLTSÅ SKALL JAG KÖRA ANALOGT ELLER DIGITALT FRÅN MIN DVD.
Mycket beror oxå på vilka kablar du har, har du kanske en riktigt bra analogkabel och sen jämför den med att tex köra en standard toslink mellan spelare och förstärkaren..ja det kan bli skillnad...
Vad ska man med en riktigt bra signalkabel till om analogdelen i DVD-spelaren är dålig? Jag röstar på HotSpur. :)
Eftersom det är Pioneer alltihop så sitter det nog ungefär likadana DA-omvandlare i både DVD-spelare och förstärkare, vilket också talar för digitalvägen. Jag har själv Pioneer D2011 och DV656, och märkte inte någon skillnad mellan ett par Supra analogkablar, Supra optisk, eller Ixos koax (i ungefär 500kr-klassen).
Jag skulle rekommendera en billig bra koaxkabel och köra digitalt, och spara pengar till en ordentlig CD-spelare, men låna gärna hem lite olika alternativ och testa själv!
Men ÄR analogdelen dålig i spelaren ?? Förmodligen är den nog det så jag skulle nog oxå köra på en bra digitalkabel ( coax ), då blir det minst kablage mellan grejerna...