Jag gladdes av att höra att nya Carlssons OA 52 lät fantastistk bra på mässan i Stockholm. Dessutom att de fortfarande är mycket prisvärda inklusive Roksan elektroniken som användes. Därför kan jag inte förstå hur den hästsvansförsedda säljaren i tid och otid beklagade sig över den elektronik som han blivit tilldelad, att den var en begränsning. En mycket märklig intställning från en säljare.
Som vanligt presenterade "hästsvansen" musiken alldeles för högt vilket inte gav högtalarna riktigt chansen att visa dynamikomfånget.
Förresten, vad har hänt med OA 50? Inte är väl tanken att de s k OA 58 skall ersätta dessa? Normalt sett försöker konstruktioner ta ett steg framåt, inte bakåt!?
Ja det var ju lite tråkigt att det klagades på den elektronik som vi lånade ut !! Men jag kan väll säga att OA52.3 bör ha bättre grejer än de Kandy maskiner som kördes på under lördagen, dock så byttes det till Caspian idag och då blev det ett klart lyft.. Men ser man till OA58 så är nog Kandy mer lämpad...
När det gäller OA50 vet jag tyvärr inte, men det finns säkert andra här som vet mer...