Hej Rene! Ursäkta att jag postar denna synpunkt i din tråd (jag har ingen efarenhet av affärer med Rene, bara av positiv kommunikation vid nyfikenhet av vissa av hans produkter).
Jag tycker att Hififorum.nu kunde skapa en underrubrik i avdelningen "Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!" där man kunde posta sina erfarenheter av de privataffärrer man gör på forumet. Där kunde man då exempelvis posta ett mejl i stil med:
Har just köpt en Krell av Rene i DK och den anlände efter förskottsbetalning i precis det fina skick han upgett, dessutom synnerligen välförpackat och tillsammans med alla nödvändiga dokument.
Om en sådan underrubrik fanns så skulle det underlätta mycket för både köpare och säljare, då den sistnämnde (om han sålt ngt förut) kan lugna köparen med att hänvisa till positiv respons från en tidigare uppgjord deal... Skapas en "respons"-rubrik så minimeras riskerna för att en säljare skall frestas blåsa någon här och i förlängningen gynnas då omsättningen på de begagnataffärer som görs upp via denna sajt...